اولین جلسه هم‌اندیشی کمیته اجلاس بانوان برگزار شد
کد خبر: 3739986
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

اولین جلسه هم‌اندیشی کمیته اجلاس بانوان برگزار شد

گروه اجتماعی - اولین جلسه هم‌اندیشی کمیته اجلاس بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس برگزار شد.

اولین جلسه هم‌اندیشی کمیته اجلاس بانوان استان مرکزی برگزار شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، اولین جلسه هم‌‌اندیشی کمیته اجلاس بانوان کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) و 6200 شهید استان در دفاع مقدس با حضور زهرا هرم‌آبادی، رئیس اجلاس بانوان استان با هدف شناخت نقش تأثیرگذار زنان و مادران در انقلاب و دفاع مقدس و شناخت راه و روش این بانوان ایثارگر و نقش مهم این زنان در تربیت خانه و خانواده سالم و نقش ولایت اجتماعی و جهاد اجتماعی آنان امروز، 29 مردادماه در سالن جلسات بسیج جامعه زنان استان برگزار شد.
هرم‌آبادی در جمع نخبگان فرهنگی با شاره به منویات رهبری که فرمودند؛ «زن غالباً شرقی یک زن بی‌نقش و در حاشیه‌ای است، غالبا غربی هم که جنسیتشان بر انسانیت قالب است و بیشتر بهره‌برداری جنسی از آنها می‌کنند، اما در مورد همان الگوی سوم که فرمودند شیر زنان دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم زن نه شرقی و نه غربی است، زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشوده و ثابت کرد که می‌توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال در متن و مرکز بود، می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه داشت و در عرصه سیاسی و اجتماعی نیر سنگر سازی‌هایی جدید کرد؛ استناد کرد.
وی بیان کرد: در راستای عمل به پیام رهبری و برگزاری هر چه بهتر اجلاس در کنگره ملی یاد شده نظرات همه اعضا اهمیت دارد برنامه‌های پیشنهادی باید تأثیرگذار، نو و قابل دسترسی و در برگیرنده معرفی بانوان شهیده، ایثارگر دفاع مقدس، ایثارگر زمان فعلی و مبانی تحکیم بنیان خانواده باشد.
به گزارش ایکنا، راضیه مجاوری، دبیر اجلاس بانوان استان مرکزی گفت: با توجه به پیام رهبری در کنگره 7 هزار شهید زن با طرح سه اصل رشد و تهذیب فردی، تشکیل خانه سالم و خانواده متعادل، ولایت اجتماعی و جهاد امر به معروف و نهی از منکر و جهاد اجتماعی، زن مجاهد مسلمان ایرانی از دید ایشان الگوی سومی برای جهانیان بوده که قرار است با برگزاری برنامه‌هایی امثال این اجلاس خروجی آن جهانی شدن این سه اصل مهم باشد.
وی همچنین از روند پیشرفت کار اجلاس و برنامه‌ریزی‌ها و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی از اواخر سال 93 تا‌کنون و نگارش کتابی با همین موضوع به منظور شناسایی و معرفی زنان ایثارگر مؤثر در انقلاب و دفاع مقدس که در راستای جریان‌سازی حوزه زنان نقش ایفاء کردند گزارش داد.
یادآور می‌شود؛ تولید آثار مکتوب، تشکیل کمیته‌های مورد نیاز، فراخوان مقاله، برگزاری کارگاه‌های تخصصی بر حسب اعضای دعوت شده، شناسایی مخاطبین اجلاس جهت برنامه‌ریزی برنامه‌های پیش از اجلاس، درگیر کردن بقیه شهرستان‌ها در تمام برنامه‌ها، استفاده و شناسایی افراد تأثیرگذار در ادارات، ارگان‌ها و نهادها، تولید برنامه‌های تلویزیونی، استفاده از وجود و فکر و همکاری مسئول ادارات، دیده شدن همه اقشار حاضر در دفاع مقدس و بررسی نقش آنها و استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد، ساخت فیلم کوتاه، انیمیشن، داستان‌نویسی و... از جمله نکات مطروحه در راستای پیشنهادات برگزاری پیش از اجلاس در این جلسه بود.
انتهای پیام

captcha