اقامه نماز وحدت در کوهبنان/ عرفه؛ روز بخشش
کد خبر: 3740175
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶

اقامه نماز وحدت در کوهبنان/ عرفه؛ روز بخشش

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری در مراسم نماز وحدت این هفته شهرستان کوهبنان، گفت: هرچه انسان به نماز نزدیک‌تر باشد، در زندگی موفق‌تر خواهد بود و برکت و نعمت او افزون‌تر خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان در مراسم نماز وحدت این هفته که امروز، 29 مردادماه در شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، گفت: هرچه انسان به نماز نزدیک‌تر باشد در زندگی موفق‌تر خواهد بود و برکت و نعمت او افزون‌تر خواهد شد.
وی به اعیاد در پیش رو اشاره کرد و افزود: فردا روز عرفه است که از طرفی روز جشن است چراکه مهم‌ترین عید برای دعا و نیایش است و از طرف دیگر روز شهادت حضرت مسلم است که روز عزاست.
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: هیچ روزی بیشتر از روز عرفه، خدا بندگانش را از عذاب نجات نمی‌دهد گرچه شب‌های قدر هم بسیار با عظمت هستند؛ اگر بخشش در این شب‌ها میسر نشد باید به روز عرفه امیدوار بود.
وی اظهار کرد: خداوند در مقابل فرشتگان در عصر عرفه در بین انسان‌ها مباهات می‌کند و می‌گوید بندگان من به درگاه من آمده‌اند، لذا روزه فردا هم سفارش شده است.
جعفری گفت: روز عرفه روز بسیار مهمی است اما در شب عرفه خدا به فرشتگان دستور می‌دهد حاجات زائران امام حسین(ع) را برآورده کنند و بعد زائران سرزمین عرفات مورد توجه هستند.
امام جمعه کوهبنان بیان کرد: همگان باید در برگزاری جشن روز عید غدیر خم و تجلیل از سادات و اطعام به مؤمنان همانند سالیان گذشته مشارکت کنند چون مهم‌ترین اعیاد عید ولایت و امامت است.
وی با بیان اینکه قربانی باعث بیمه، برکت در زندگی افراد زنده و خیرات برای اموات می‌شود، عنوان کرد: در روز عید قربان خواندن نماز عید و قربانی کردن سفارش شده است که هر دو مستحب هستند البته قربانی سنت حسنه‌ای است که چند نفر با شراکت می‌توانند انجام دهند و جایگزین هم ندارد.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha