انتقاد سازمان ملل از وضعیت مسلمانان میانمار
کد خبر: 3740788
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

انتقاد سازمان ملل از وضعیت مسلمانان میانمار

گروه بین‌الملل - سخنگوی سازمان ملل متحد، از پناهنده شدن هزاران نفر از مسلمانان روهینگیایی به بنگلادش در 6 ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه؛ «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در گفتگو با تعدادی از خبرنگاران اعلام کرد که از 25 آگوست سال گذشته میلادی تا کنون به دلیل افزایش خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیایی 700 هزار نفر از آنان به بنگلادش پناهنده شده است.

وی با بیان این که دولت میانمار مانع ارسال کمک‌های بشردوستانه به مسلمانان این کشور می‌شود، گفت: سازمان‌های بشردوستانه برای ادامه فعالیت باید به مناطقی که مسلمانان روهینگیایی در آن سکونت دارند، دسترسی داشته باشند. مسلمانان میانمار به کمک‌های زیادی احتیاج دارند. سازمان ملل از وضعیت فعلی در ایالت راخین میانمار نگران است.

استفان دوجاریک، ادامه داد: گزارش‌هایی به دست ما رسیده است که نشان می‌دهد خشونت علیه روهینگیایی‌ها در ایالت راخین ادامه دارد. در 6 ماه نخست سال جاری میلادی 11 هزار نفر از مسلمانان میانمار به بنگلادش پناهنده شده‌اند.

یادآوری می‌شود؛ سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان روهینگیایی توسط بودایی‌های افراطی میانمار را نوعی «پاکسازی نژادی» ویا «نسل کشی» می‌دانند.

انتهای پیام
captcha