جوانان قدرت درک و بینش خود را افزایش دهند
کد خبر: 3743130
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

جوانان قدرت درک و بینش خود را افزایش دهند

گروه سیاسی - نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس گفت: جوانان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به عنوان نیروهای انقلابی باید در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب حضور موثر داشته باشند. در شرایط کنونی جامعه امروز نیاز است جوان قدرت بینش، درک، دانش، آگاهی و بصیرت را پیدا کند تا بتواند موضوعات روز را در حد بضاعت خود تحلیل کند

لزوم حضور موثر جوانان انقلابی در صحنه‌های مختلف انقلاب/ جوانان قدرت درک خود را افزایش دهند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان درمجلس شورای اسلامی صبح امروز 10 شهریور‌ماه با حضور در دوره سه‌روزه آموزشی تشکیلاتی اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان مرکزی تحت عنوان «طلایه‌داران فردا» که در اردوگاه امیرکبیر شهرستان شازند برگزار شد، اظهار کرد: بنده حدود 30 سال پیش مشابه این اتحادیه را برگزار نمودم. اردوهای بزرگ با جمعیت 500 الی 600 نفر به شهرهای مختلف اصفهان، مشهد، همدان و... البته داخل استان نیز این اردو‌ها با برگزاری برنامه‌های بسیار ماندگار در حوزه‌های اعتقادی، سیاسی، تشکیلاتی و فرهنگی که یک مجموعه‌ای از آموزش‌ها و در عین‌حال تمرین کارهای جمعی فکری با تشکیل هسته‌های مطالعاتی و فکری همراه بود، که قاعدتا دراین دوره هم به همین نحو است.

موثرترین روش برای ارتقاء سطح بینش و آگاهی، شرکت در بحث‌های حضوری است
وی ادامه داد: یکی از موثرترین روش‌‌ها برای ارتقاء سطح بینش، آگاهی، قدرت تبیین نظر و اثرگذاری بر دیگران در گفت‌و‌گو‌ها و بحث‌های حضوری و فعالیت‌های جمعی به ویژه در حوزه‌های مطالعاتی و نظری است نه صرفا کارهای فیزیکی.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت افزود: کارهای فیزیکی هم به نوبه خود خوب است و برای تمرین در توانمندی‌های کارهای تیمی و تشکیلاتی اما، بیشتر از این منظر که جوانان بتوانند در یک جمعی موضوعی را به بحث بگذارند و اطلاعات خود را بیان کنند و قدرت ذهنی و فکری افزایش پیدا کند و شبهه‌هایی که در ارتباط با این بحث وجود دارد، حل شود به نحوی که در اتباط با این موضوع بتوانند نظرات خود را ارائه کنند و در جایی در مورد آن بحث کنند، این مهم نیاز جدی امروز است.

لزوم تحقیق درباره اصول عقاید
کریمی گفت:در اعتقادات دینی در بحث اصول عقاید باید به صورت تحقیقی و اغنایی به اعتقاد دست پیدا کنیم. اصول عقاید را نمی‌توان تقلید کرد و باید هر فردی درباره آن تحقیق نماید.

جوانان قدرت بینش و درک خود را افزایش دهند
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه امروز نیاز است جوان قدرت بینش، درک، دانش، آگاهی و بصیرت را پیدا کند تا بتواند موضوعات روز را در حد بضاعت خود تحلیل کند چه در سطح دانش‌آموزی، دانشجویی و بزرگسالانی که در سطح جامعه وجود دارند. باید توجه داشت این نیاز یک نیاز جدی است به ویژه در شرایطی که کشور در سال‌های اخیر در ادامه تهاجم فرهنگی گسترده‌ای که از بدو پیروزی انقلاب وجود داشته و پس از سال‌های دفاع مقدس تشدید شده است و با توجه به ورود فضای مجازی به زندگی مردم و طرح گسترده شبهات فکری و ذهنی در حوزه عقاید و مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به وفور در این فضا مطرح می‌شود و بیشتر اوقات ذهن جوانان را دچار شبهه می‌کند.

امروز هجمه علیه انقلاب به مراتب بیشتر از گذشته است
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: بعضی از جوانان به آسانی به واسطه همین نوع تحلیل‌ها و برداشت‌های نادرست ممکن است نسبت به اصل دین و اعتقادات مذهبی و بسیاری از امور و علاقه و اعتماد به نظام اسلامی دچار شبهه شوند و مواضع متضادی را انتخاب کنند، این نشان می‌دهد که این هجمه امروز در جامعه و جوانان به مراتب بیشتر از گذشته است.
کریمی تاکید کرد: شهادت‌طلبی در بین اتحادیه انجمن‌های اسلامی استمرار دارد و به نظر بنده یکی از موثر‌ترین نهادهای موفق برای کادرسازی در جمهوری اسلامی ایران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بوده است. امروز بسیاری از مدیران و افراد موثر در جامعه را در بین این عزیزان مشاهده می‌کنیم و برای جوانان فرصت مغتنمی است که با حضور در برنامه‌های انجمن اسلامی سطح توانمند‌های اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی را افزایش دهند.
وی افزود: امروز انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی قرار دارد و علی‌رغم تمامی دشمنی‌ها، توطئه‌ها و دسیسه‌ها این انقلاب توانسته راه خود را ادامه دهد.

لزوم حضور موثر جوانان انقلابی در صحنه‌های مختلف انقلاب
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت اظهار کرد: امروز کشور در یک شرایط حساسی قرار گرفته است و جوانان اتحادیه انجمن‌های اسلامی به عنوان نیروهای انقلابی باید در صحنه نظام و انقلاب حضور موثر داشته باشند.
کریمی گفت: انقلاب اسلامی همواره با حضور در صحنه مردم توانسته حیات سیاسی خود را استمرار بخشد و در حضور مردمی و گسترده نیروهای خواص که انقلابیون بودند، اثر‌گذار بودند، جوانان به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان انقلابی، طلاب و شخصیت‌های این گونه جزء خواص هستند که می‌توانند در جامعه اثر‌گذار باشند.

دشمن جنگ اقتصادی را آغاز کرده است
وی خاطرنشان کرد: امروز هم نیاز به حضور اثرگذار و موثر در جامعه به شدت وجود دارد، دشمن علاوه بر تمامی تهاجمات در عرصه فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما، بحث جنگ اقتصادی را هم به عنوان یک جبهه بزرگ و جدید گشوده است این به معنای این نیست که در گذشته جنگ اقتصادی و محدودیت و تحریم نداشتیم اما، با توجه به مشکلات ساختاری اقتصاد ایران و زمینه‌هایی که وجود داشت تشدید این جنگ را مشاهده کردند و در اولویت قرار دادند، به طوری که هدف گرفتن معیشت مردم و مشکلاتی که می‌تواند مردم را نسبت به کارآمدی نظام بدبین سازد، را انجام دادند.

ناکارآمدی مشکل اصلی کشور
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آنچه که از ناحیه تهاجمات دشمن و توطئه و دسیسه خارجی بوجود آمده در عرصه اداره امور کشور به ویژه در حوزه اقتصادی، سوء تدبیر و ناکارآمدی در مدیریت‌ها نیز به این موضوع دامن زده است. اکثر اوقات شاهد هستیم مشکلاتی که در جامعه وجود دارد ناشی از چنین عاملی است و اعتقاد راسخ وجود دارد که بسیاری از مسائل کشور با تصمیمات درست قابل حل است.
کریمی افزود: کشور به هیچ‌وجه موضوعی ندارد که بن‌بست تلقی شود و مقام معظم رهبری بر این مهم تاکید کردند. ما نیز در مجلس به این باور و اعتقاد دست پیدا کردیم که مسائل کشور قابل حل است و نیاز به همت، تدیبر، جسارت و دلسوزی دارد که متاسفانه بعضی اوقات مشاهده می‌شود که در بحث مسئولان وجود دارد و باعث می‌شود که این کاستی‌ها و مشکلات استمرار پیدا کند و زمینه نارضایتی مردم را فراهم سازد اما، مردم با انقلاب اسلامی عقد اخوت ناگسستنی بستند و به طور قطع ناکارآمدی برخی مسئولان را هیچ‌گاه به پای ناکارآمدی انقلاب و نظام نمی‌گذارند. انقلاب اسلامی گوهر تابانی است که مردم قدر آن را می‌دانند.
وی تاکید کرد: جوانان این عرصه باید نسبت به مسائل روز کشور آگاهی پیدا کنند و بتوانند بصیرت و آگاهی را نسبت به هم‌کلاسی‌ها و خانواده خود منتقل کنند.

تاثیرگذاری جوانان
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت گفت: امروز جوانان به عنوان یکی از گروه‌‌های مرجع و موثر در سطح جامعه مطرح هستند و بسیاری از خانواده‌ها با توجه به اعتقاد و اعتماد به جوانان خود از دیدگاه‌ها و نظرات آن‌ها تاثیر می‌پذیرند.
کریمی افزود: در شرایط امروز کشور از گذشته بین جبهه انقلاب و جبهه کسانی که اعتقادی به اصول و مبانی این انقلاب ندارند، دچار تقابل تشدید شده هستیم. این جریان، جریان لیبرال و غرب‌زده است و یا جریانی است که تلاش می‌کند اصول و مبانی انقلاب را به چالش بکشد و آنچه که تاکنون توانسته به عنوان عامل موثر در تداوم انقلاب که در وهله‌ اول ایمان به دین مبین اسلام و اصول نورانی، آرمان و ارزش‌های انقلاب تبیین شده و خون مقدس شهدا بابت تثبیت و ترویج آن‌ها نثار شده است، به آسانی زیر سوال ببرند و قانون‌گذاری و مدیریت جامعه را به سمت شرایط عرفی بدون دین و اسلام و ارزش‌های انقلابی به پیش ببرند. کسانی که به آسانی و به وضوح اعلام می‌کنند دوره انقلابی‌گری به پایان رسیده و جامعه را باید بر اساس شرایط عرفی اداره نمود، حتی اگر این خلاف صریح قرآن و آموزه‌های دینی باشد.
وی ادامه داد: این جریان، یک جریان سکولار و ضد دین است که با رویکرد لیبرالیسم و غربی در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست و روابط بین‌الملل امروز رگه‌هایی از آن در بین دانشگاهیان، مسئولان، رسانه‌ها جاری است. این تقابل یک تقابل جدی است و نیروهای انقلاب باید نسبت به مسائل آگاه باشند و خود را برای آشنایی با این شبهات و پاسخ‌گویی به آن و طرح آن در جامعه مجهز کنند و با استفاده از فرصت اردوهای تشکیلاتی و اعتقادی خود را مجهز و نقش و رسالت خود را در شرایط حساس انقلاب ایفا کنند.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: فرصتی باید فراهم شود تا انجمن‌های اسلامی مدارس به طور گردشی با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا ضمن پیداکردن دوستان جدید در شهر و سطح استان از ظرفیت‌های لازم بهره‌مند شوند و تبادل‌نظر هم داشته باشند و متشکل شوند.
کریمی افزود: تشکیلات، قدرت مانور و اثر‌گذاری را نسبت به حرکت غیر‌متشکل و پراکنده به مراتب افزایش می‌دهد.
انتهای پیام

captcha