تهیه مستند عزاداری سنتی در لرستان
کد خبر: 3743835
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

تهیه مستند عزاداری سنتی در لرستان

گروه اجتماعی ـ مسئول بسیج مداحان سپاه لرستان از تهیه مستند عزاداری سنتی در لرستان خبر داد و گفت: این مستند که گلچینی از مداحی مداحان لرستان است در ایام محرم پخش خواهد شد.

تهیه مستند عزاداری سنتی در لرستان به گزارش ایکنا از لرستان، مهدی دهقان‌نژاد، مسئول بسیج مداحان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، عصر دوشنبه، ۱۲ شهریور در همایش روز قشر مداحی، که در سالن جلسات فرماندهی سپاه لرستان برگزار شد، اظهارکرد: هدف از این همایش در آستانه محرم تبادل نظر و هماهنگی جهت برگزاری هرچه بهتر سوگواری اباعبدالله(ع) است.
وی یکی‌از برنامه‌های بسیج مداحان را برگزاری آموزش‌های تخصصی مداحی دانست و افزود: این دوره‌های آموزشی ۲۸ و ۲۹ تیر امسال برگزار شد، کمااینکه این برنامه‌ها در طول سال ادامه خواهد داشت.
دهقان‌نژاد با ذکر این مطلب که بسیج مداحان می‌تواند دوره‌های آموزشی مداحی را برگزار کند، خاطرنشان کرد: برنامه دیگر بسیج مداحان برگزاری آموزش مداحی ویژه نوجوانان ۷ تا ۱۴ سال است که روزهای چهارشنبه در هر هفته در دو سطح برگزار می‌شود.
مسئول بسیج مداحان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به تهیه مستند عزاداری سنتی در لرستان، خاطرنشان کرد: این مستند از مداحی پیرغلامان اهل‌بیت تهیه شده و قبل از محرم پخش خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که روز شهادت میثم تمار را روز قشر بسیج مداحان قرار داده‌اند، خاطرنشان کرد: میثم تمار آن‌قدر در راه ولایت استقامت کرد که در این راه شهید شد چراکه ایشان ثناگوی اهل‌بیت(ع) بود‌.

انتهای پیام

captcha