ورود بسیج به افشای انبارهای احتکار/ فتح و ظفر در میدان خطر بروز پیدا می‌کنند
کد خبر: 3744276
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
غیب‌پرور تصریح کرد:

ورود بسیج به افشای انبارهای احتکار/ فتح و ظفر در میدان خطر بروز پیدا می‌کنند

گروه جامعه ــ رئیس سازمان بسیج مستضعفین معتقد است: شناخت دشمن و عناصر خودفروخته داخلی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. بخش عظیمی از مشکلات نیز ایجاد جنگ روانی و کوه ساختن از کاه توسط دشمنان است.

عیب پروربه گزارش خبرنگار ایکنا؛ هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید امروز ۱۴ شهریورماه، ساعت ۹ با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

زارعی، رئیس بسیج اساتید در ابتدای این مراسم به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: در این راستا در برخی حوزه‌ها اصلاح روش داشتیم و در برخی امور نوپدید نیز ورود پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌ها باید به برخی نکات توجه کرد، گفت: بررسی رابطه اساتید با علوم انسانی، جامعه، دانشجو، نهاد سیاستگذار، دولت، مسجد، بین‌الملل، تولید مجلات و تشکیلات از جمله این امور است. اگر این روش شناسی به درستی صورت گیرد می توان از رابطه های ذکر شده تولید قدرت کرد.

 وی با بیان اینکه اساتید بسیجی نسبت به تحقق نقشه ها و اسناد علمی کشور مطالبه گر هستند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم توقع دارند، اظهار کرد: ما رقیب دولت نیستیم اما مستمع هم نمی مانیم بلکه همکار انتقادی دولت بوده و به جای انتقاد صرف به تجویز راه حل می پردازیم.

در ادامه این مراسم سردار غیب پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم از فرایند انقلاب اسلامی یعنی تشکیل دولت اسلامی هستیم، گفت: دوگام پیش از آن یعنی پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام به شایستگی طی شده است و اگر یک دولت اسلامی این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر بگذارد به اسلامی شدن جامعه و تحقق تمدن نوین اسلامی نزدیکتر می‌شویم.

 وی با بیان اینکه در وجوه مختلف انقلاب اسلامی پیشرفت‌های شگرفی را شاهد بوده‌ایم، گفت: ایستادگی مردم ما در جنگ طولانی ۸ ساله بدیل ندارد؛ همچنین نعمت وجود رهبری نیز نعمتی است که هیچ کشوری و ملتی در عصر حاضر از آن بهره نبرده است و اگر این رکن رکین نبود به طور حتم این انقلاب بقایی نداشت. استمرار حیات انقلاب به یمن رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه جنس انقلاب ترساننده برای کسانی بوده است که با فلسفه انقلاب اسلامی سرخوش نبودند و این عدم رابطه مناسب را در یک نمایش تمام عیار طی ۴ دهه به اجرا گذاشتند و در آینده نیز امیدی نخواهد بود که از این همه ددمنشی دست بردارند، اظهار کرد: بخشی از پیشرفت‌های انقلاب در عرصه علم بوده است.

انتشار منشور دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی با بیان اینکه منشوری از دستاوردهای انقلاب اسلامی جمع آوری شده است که به زودی منتشر می‌شود، گفت: این دست‌آوردها باید بیان شود تا مردم بدانند جریان نخبگانی کشور در چهار دهه انقلاب نعمتی از نعمت‌های بزرگ خداوند بوده؛ اگر ما این نعمات را نقل نکنیم دچار خسران می شویم. نباید دائماً از زبان یاس و ناامیدی سخن گفت بلکه باید با زبان امید با یکدیگر صحبت کنیم و از داشته‌های واقعی خود بگوییم.

 وی به برخی از این دستاوردها اشاره و عنوان کرد: پیش از انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان کشور ما ۱۷۰ هزار مورد بود که امروز به ۵ میلیون نفر رسیده است. همچنین اعضای هیئت علمی ۴ هزار نفر بودند که امروز به ۹۰ هزار نفر رسیده است.

سردار غیب‌پرور نرخ باسوادی در سال ۵۶ را ۴۲ درصد و در سال جاری ۹۰ درصد خواند و گفت: ۲ درصد تولید علم جهان در ایران صورت می‌گیرد و ۱۸ دانشگاه کشورمان جزو دانشگاه‌های برتر دنیا هستند. پیش از انقلاب ۴۰ درصد کودکان واجب التعلیم مدرسه نمی رفتند و چیزی به عنوان المپیاد علمی در ایران وجود نداشت؛ همچنین بعد از انقلاب اسلامی قرآن کریم به ۱۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

 وی یکی از برکات انقلاب را بسیج برشمرد و گفت: بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است و تعریف آن صرفا به یک سازمان محدود نمی‌شود بلکه هر کس دل داده نظام و انقلاب است و راه سرخ شهیدان را ادامه می‌دهد بسیجی نام می‌گیرد.

سردار غیب‌پرور با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته طرح های اعتلای بسیج آغاز شده است، گفت: اگر ادعا می کنیم بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است باید به اعتلا در تمام بخش‌ها برسد بدین جهت در بخش صنعت ورود پیدا کردیم و ۳۲ کلینیک آسیب شناسی و مسئله شناسی در این بخش عملیاتی شده است. بسیج برای برون رفت رکود صنایع کشور حرف دارد؛ در طی چهار سال می توانیم ۴۰ هزار روستای کشور را دچار تحول شگرف در بخش کشاورزی و رشته های مشابه بکنیم چرا که طرح های اجرایی و عمرانی و عملیاتی داریم.

وی ادامه داد: برخی بیان می‌کنند علاج مشکلات اقتصادی کشور مسائل سیاسی است اما ما از این حرف آنها بوی بدی را استشمام می کنیم که گویای باز کردن باب مذاکره با کسانیست که با ما دشمنی دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه در برخی رشته های بزرگ صنعتی و نظامی به پیشرفت دست پیدا کرده‌ایم اما در برخی حوزه‌های بسیار کوچک هنوز با ضعف در تولید مواجهیم گفت: این ضعف از آنجا نشات می گیرد که در این بخش‌ها دست دلالان وجود دارد و افراد به باور توانستن نرسیدند؛ وجود عناصر فاسد را نمی توان انکار کرد‌. اگر در فضای جهادی حرکت کنیم امسال کوثر ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج اساتید می‌تواند به رفع مشکلات اقتصادی بیاید گفت: ما با بخش‌های کوچکی از دولت تعاملاتی داشته اما هنوز قطره است و ماجرای دریا.

آسیب‌های ما در بخش مدیریتی کشور است

وی به برخی از شاخص‌ها که در دوران دفاع مقدس به پیروزی در عملیات‌ها منجر می‌شد و در شرایط کنونی نیز می‌توان از آن کمک گرفت اشاره و عنوان کرد: شناخت میدانی که در آن قرار داریم از جمله این عوامل است. جغرافیا و هندسه میدان عمل را باید شناخت. در حال حاضر آسیب‌های ما در بخش مدیریتی کشور است.

وی با بیان اینکه بسیج به موضوع لو دادن انبارهای احتکاری ورود پیدا کرده است گفت: شناخت دشمن و عناصر خودفروخته داخلی نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. بخش عظیمی از مشکلات نیز ایجاد جنگ روانی و کوه ساختن از کاه توسط دشمنان است.

 سردار غیب پرور با تأکید بر اینکه در عرصه اعتلای انقلاب پیروزمندانه نباید از خطر بهراسیم بلکه از زبان امید واقعی سخن گوییم، گفت: در این راه سختی‌هایی هم وجود دارد اما فتح و ظفر در میدان خطر بروز پیدا می کنند.

سردار غیب پرور مطالبه‌گری را جزو قاموس و اعتقادات انقلابی بسیج دانست و گفت: با این حال حق نداریم با زبان ناامیدی و یاس با دانشجویان و مردم سخن بگوییم. اساتید بسیجی نیز باید با امید واقعی دادند و از سر صدق با دانشجویان سخن گویند.

انتهای پیام

captcha