اعتراض به برپایی مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کردستان با دستورکار ضعیف
کد خبر: 3746032
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

اعتراض به برپایی مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کردستان با دستورکار ضعیف

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کردستان با دستور کار ضعیف و کم اهمیتش اعتراض مؤسسات قرآنی را برانگیخت.

اعتراض به برپایی مجمع عمومی اتحادیه قرآنی کردستان با دستور کار ضعیف

مهتاب هاشمی، مدیر مؤسسه قرآنی ـ مردمی ایمان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برپایی نخستین مجمع عمومی اتحادیه قرآنی استان گفت: پیش از برپایی این مجمع که اواخر هفته گذشته برگزار شد، تعدادی از مؤسسات به نمایندگی از دیگر تشکل‌های قرآنی استان در دفتر مدیرعامل سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با حضور ناصر علیپور، مدیر دارالقرآن کردستان و حیدری‌مقدم، مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان تشکیل جلسه دادیم.
وی با تأکید بر اینکه متأسفانه با وجود تمامی اعتراضات ما درباره دستور کار ضعیف مجمع عمومی، باز با همان دستور جلسه تشکیل شد، ادامه داد: مورد دیگر نیز درباره مکان برپایی مجمع بود که سالن اجتماعات استانداری در نظر گرفته شده بود و به دلیل برگزاری جلسه وزیر نیرو در این سالن، جلسه نیمه‌کاره رها شد.
هاشمی بیان کرد: با وجود اینکه پیشنهادی درباره قبولی میزبانی این مجمع از سوی ارشاد استان مطرح شده بود، اما بدون مشورت با هیئت مدیره، این پیشنهاد رد شد و بر برپایی مجمع در سالن اجتماعات استانداری پافشاری کردند.
وی ادامه داد: از دیگر مواردی که طی این جلسه خواستار آن شدیم، ارسال گزارش هیئت مدیره و گزارش هیئت بازرسی طی یکسال گذشته و همچنین اساسنامه بود که باید 15 روز و حداقل یک هفته پیش از برپایی مجمع عمومی در اختیار مؤسسات قرار گیرد تا خالی‌الذهن در مجمع حضور پیدا نکنند اما باز در همان جلسه از ابلاغ اساسنامه، امتناع شد.
مدیر مؤسسه قرآنی ـ مردمی ایمان کردستان با تأکید بر اینکه حق قانونی مؤسسات قرآنی است که یک نسخه از اساسنامه اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت را داشته باشند، بیان کرد: سال گذشته نیز پیش‌نویس اساسنامه به تعدادی از مؤسسات داده شد که در مجمع عمومی انتخابات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره نیز به دلیل کمی وقت همان مورد تأیید قرار گرفت، اما هنگامی که پیگیر اساسنامه آن هم به‌طور مکتوب شدیم، با پاسخ اینکه «جزو اوراق محرمانه است» روبرو شدیم.
وی با تأکید بر بی‌نظمی مجمع عمومی اخیر اتحادیه قرآنی کردستان، عنوان کرد: در جلسه مجمع نیز بارها و بارها خواستار ارائه گزارش عملکرد هیئت مدیره شدیم که از سوی مدیرعامل اتحادیه و نه هیئت رئیسه مجمع، مورد خطاب قرار گرفتیم که خارج از دستور جلسه نباید صحبت شود.
هاشمی با اشاره به رد صلاحیت یکی از مربیان قرآن و مدیران مؤسسات که کاندیدای بازرسی اتحادیه شده بود آن هم بی‌دلیل، گفت: بارها در این جلسه خواسته شد که علت رد صلاحیت این فرد را که براساس ماده 42 اساسنامه «نامزدهای عضویت در هیئت مدیره و یا بازرسان اتحادیه باید عضو یکی از ارکان تشکیلاتی مؤسسات عضو اتحادیه بوده و حداقل تحصیلات کارشناسی یا معادل آن با حداقل چهار سال سابقه فعالیت مؤثر در مراکز رسمی قرآنی داشته باشند» دلیلی ندارد و عضو بازرسی اتحادیه سابق مؤسسات قرآنی و مدیرعامل اتحادیه سابق تشکل‌های قرآنی استان بود، به‌‌صورت مکتوب و یا شفاهی ارائه کنند تا روشنگری شود، اما باز هم مورد امتناع واقع شد.
وی تصریح کرد: کاش به جای پافشاری بر برپایی مجمع با این دستور جلسه که در اولویت پایینی قرار دارد، با رأی و نظر مدیران مؤسسات قرآنی که به عنوان نمایندگانی از دیگر تشکل‌های قرآنی استان در این جلسه بودند، بها می‌دادند و این مجمع اینگونه نیمه کاره و بی‌سرانجام رها نمی‌شد.
یادآور می‌شود، مؤسسه قرآنی ـ مردمی ایمان از سال 86 تاکنون فعالیتش را ادامه می‌دهد، همچنین این مؤسسه در شهرستان سنندج، شهرک اندیشه، فاز دو، شهرک استانداری، پلاک 48 قرار دارد.
انتهای پیام

captcha