17 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی
کد خبر: 3746579
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

17 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

گروه اجتماعی - معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 17 بقعه و امامزاده شاخص استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این برنامه، 38 مبلغ اعزامی از قم، دوره‌های آموزشی و توجیهی درخصوص خیمه‌های معرفت و سبک زندگی را گذرانده و در 17 امامزاده استان حضور خواهند داشت.

17 بقعه متبرکه آذربایجان‌غربی؛ میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین داوود میرزایی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: امروز باید پیام اباعبدالله حسین(ع) را به گوش جهانیان برسانیم و آن زمان رسانه‌ای نبود تا این واقعه را آنگونه که باید انعکاس دهد و حضرت زینب(س) به تنهایی این نهضت را به نسل‌های آینده انتقال داد.

وی افزود: امام حسین(ع) کشتی نجات و مشعلدار طریق و صراط مستقیم الهی است و امروز دشمنان اسلام می‌گویند شیعه با استمداد از خط سرخ حسینی، انقلاب ایجاد کرده و با تفکر انتظار فرج، هر روز بیش از پیش به امید و پویایی دین رونق می‌بخشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی ادامه داد: تفکر سرخ علوی و نهضت مسلمانان یک نهضت حسینی بوده و ادامه نهضت امام حسین(ع) با انتظار فرج امام زمان (عج) ادامه خواهدیافت.

وی خاطرنشان کرد: عاشقان امام حسین (ع) همچنان پس از گذشت 14 قرن از واقعه کربلا، پای پیاده به کربلا می‌روند و این حقانیت راه امام حسین(ع) را نشان می‌دهد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه در این ایام باید ولایت را تبیین کنیم، تصریح کرد: رسانه‌ها به دلیل ارتباط مناسبی که با مردم دارند، باید در این ایام مشکلات اقتصادی مردم را انعکاس دهند و اگر نتوانیم در این راه موفق شویم، نمی‌توانیم ادعا کنیم حسینی هستیم، امام حسین(ع) خانواده و جان خود را فدای دین اسلام کرد تا دین زنده بماند.

وی اظهار کرد: اداره اوقاف در ایام ماه محرم سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزار خواهد کرد که در 17 بقعه شاخص استان برگزار خواهد شد که در شهرستان خوی 6 امامزاده سیدبهلول، سید تاج الدین، شیخ نوایی، هفت برادران، سیدمحمد و اِواوغلی میزبان این برنامه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی ادامه داد: در ارومیه نیز 4 امامزاده عرب باغی، سراج الدین، غریب‌حسن و محمدابراهیم، در نقده امامزاده اولیای نظام آباد، در چایپاره تکیه حضرت ابوالفضل(ع)، در میاندوآب 2 امامزاده و در شهرستان سلماس 3 امامزاده برگشاد، اسحاق و سیدمحمد میزبان سوگواره بصیرت عاشورایی خواهندبود.

وی بااشاره به اینکه 38 مبلغ از قم برای حضور در بقعه ها و امامزاده‌های ارومیه طی ماه محرم اعزام شده‌اند، بیان کرد: این مبلغان، دوره‌های آموزشی و توجیهی درخصوص خیمه‌های معرفت و سبک زندگی گذرانده و در این امامزاده‌های تعیین شده حضور خواهند داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی ادامه داد: 15 مبلغ بومی نیز همراه این مبلغان اعزامی خواهندبود و جمعا 53 مبلغ به مساجد و تکایای استان طی ماه محرم اعزام شده‌اند.

وی یادآور شد: برنامه‌های شاخص در دهه اول محرم لبیک یاحسین بود که دوم محرم محقق شد، چهارم محرم ماه نیز مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار خواهد شد و همایش احلی من‌العسل نیز ششم محرم برگزار گردیده و روزهای تاسوعا و عاشورا نیز تمام تکایا و امامزاده‌ها مراسمات عزاداری را برگزار خواهند نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی افزود: همایش یاوران زینبی نیز 12 محرم برگزار خواهد شد و رسالت مبلغان علاوه بر اینکه توضیحاتی درخصوص رسالت قیام امام حسین(ع) می‌دهند در خیمه‌های معرفت حضور داشته و درخصوص سبک زندگی و ازدواج مشاوره داده و به سوالات دینی و شرعی پاسخ خواهند داد.

وی تاکید کرد: 102 موقوفه استان در رابطه با اطعام در طول ایام محرم و صفر، 62 موقوفه برای روضه‌خوانی و 265 موقوفه برای تعزیه‌داری بوده و در واقع نیات این موقوفات در راستای هزینه‌کرد درآمد حاصل از آنها در عزاداری محرم است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی بابیان اینکه نان شب ارومیه نیز در محل خیابان وحدت وجود داشته و در بین نیازمندان پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: همایش طلایه‌داران تبلیغ نیز در آستانه ماه محرم باحضور 500 نفر از مبلغین ارومیه در مصلی امام خمینی برگزار شد که برنامه مشارکتی اداره اوقاف، سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی بود.

وی گفت: در پیاده‌روی اربعین حسینی نیز همچون سال‌های گذشته یک موکب از اداره اوقاف خواهیم داشت و در این راستا تمام بسترهای لازم برای اخذ مجوز موکب فراهم‌شده و 13 خادم در موکب به صورت تبرعی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

captcha