اقامه نماز؛ نماد عملی پیام عاشورا
کد خبر: 3748524
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴

اقامه نماز؛ نماد عملی پیام عاشورا

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان ایثار و مقاومت را از درس‌های بزرگ عاشورا خواند و گفت: اقامه نماز نماد عملی پیام‌های عاشوراست.

اقامه نماز؛ نماد عملی پیام عاشورابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در نماز ظهر عاشورا که همزمان با سراسر کشور در میدان انقلاب زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اقامه نماز در ظهر عاشورا حاوی پیام‌های مهمی است و هر کس می‌خواهد عاقبت به خیر شود باید دعا کند تا خداوند او را از نمازگزاران قرار دهد.
وی افزود: در زمان جنگ صفین وقتی امام علی (ع) به اقامه نماز پرداختند، عده‌ای از ایشان علت این کار را جویا شدند و امام فرمودند: "ما به خاطر نماز جهاد می‌کنیم"؛ که در این راستا برپایی نماز ظهر عاشورا نماد عملی همه هیئات‌ عاشورایی محسوب می‌شود.
آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نماز ستون دین است، تصریح کرد: نماز مهم‌ترین عامل بازدارنده انسان از خطاهای بزرگ و کوچک به‌شمار می‌آید و انسان را از گناه برحذر می‌دارد.
وی خاطرنشان کرد: پیامبران الهی نیز بر روی اقامه نماز تاکید داشته‌اند، همچنین در روز قیامت نخستین سئوال که درباره آن پرسیده خواهد شد، نماز است.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: ایثار و مقاومت درس بزرگ عاشورا است؛ امام حسین (ع) در مقابل دشمن فرمود: "من هرگز تسلیم نخواهم شد"؛ پس فریاد "هیهات من‌ الذله" را سر دادند.
وی ایستادگی در بربر ظلم را یکی از پیام‌های عاشورا خواند و تأکید کرد: ملت ایران به تأسی از قیام امام حسین(ع) هرگز زیر بار ظلم و ستم دشمنان نخواهد رفت.
انتهای پیام
 
captcha