نهضت عاشورا؛ برجسته‌ترین فراز زندگی حضرت زینب(س)
کد خبر: 3749666
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

نهضت عاشورا؛ برجسته‌ترین فراز زندگی حضرت زینب(س)

گروه معارف - رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: ‌برجسته‌ترین فراز زندگی حضرت زینب(س) در ارتباط با نهضت عاشورا است و نقش ایشان در شکل‌گیری نهضت و تداوم آن برجسته است.

جریان عاشورا با مدیریت حضرت زینب(س) تداوم یافت

حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، از وظایف اصلی حضرت زینب(س) در جریان حادثه کربلا را پیام‌رسانی دانست و گفت: رمز پیروزی حضرت زینب(س) در مدیریت وی نهفته است که در ایجاد تاریخ اسلام نقش فوق‌العاده‌ای ایفا کردند و در بسیاری از صفحات تاریخ عاشورا حضور یافته و هدف از این جریان را تمام و کمال به تصویر کشیده‌اند.
وی با بیان اینکه نقش حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا موجب تثبیت عاشورا در تاریخ شد، افزود: وقایع مهمی در عاشورا رخ داد که هریک از آن درس‌ها برای ما دارد و اگر مدیریت حضرت زینب(س) نبود عاشورایی وجود نداشت.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: خطبه حضرت زینب(س) پس از عاشورا در تاریخ بی‌نظیر است و حرکت آن بانوی بزرگ پس از قیام امام‌حسین(ع) درخصوص عاشورا جامعه را دگرگون کرد.
‌محمدی گفت: حضرت زینب(س) از شخصیت‌های تأثیرگذار نهضت عظیم کربلا و از ارکان ماندگاری نهضت در هر برهه از زمان به تناسب شرایط موجود بوده است و قطعاً ایشان به تناسب آن به ادای رسالت خود در آن راستا پرداخته‌اند.
وی تصریح کرد: قطعاً برجسته‌ترین فراز زندگی حضرت زینب(س) در ارتباط با نهضت عاشورا است و نقش ایشان در شکل‌گیری نهضت و تداوم آن برجسته است.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه اظهار کرد: یکی از اصول در این جریان تبعیت از امام است و آن یکی از ویژگی‌های حضرت زینب(س) است اصلی که در پیام‌رسانی آن حضرت تأثیرگذار است آنچنان که در تاریخ آورده شده است.
‌محمدی در پایان افزود: حضرت زینب(س) از هر فرصتی با یادآوری وقایع عاشورا در ماندگاری این حماسه عظیم تلاش کردند.
انتهای پیام

captcha