پوشش کامل چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3750191
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
از سوی رادیو قرآن صورت می‌گیرد؛

پوشش کامل چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ شبکه رادیویی قرآن مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی را از روز ۱۰ مهرماه در شهر اراک به صورت کامل پوشش می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ حجج اسلام سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، علی مقنی، رئیس اداره مسابقات مرکز امور قرآنی و سلیمانی، مدیر روابط عمومی این سازمان عصر روز دوشنبه، دوم مهرماه با حضور در رادیو قرآن با احمد ابوالقاسمی، مدیر رادیو قرآن و محمدهادی صلح‌جو، مدیرگروه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی رادیو قرآن دیدار کردند.
در این دیدار حجت‌الاسلام حسینی به زمان و نحوه برگزاری این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی به جهت بُعد فنی، رسانه‌ای و اجرایی با تمام چهل دوره‌ای که پیش از این برگزار شده، متفاوت است.
وی ادامه داد: از ۲۰ مرداد تا ۱۶ شهریورماه یعنی ۲۶ روز مرحله مقدماتی مسابقات کشوری ضبط شد که هم‌اکنون چیزی بالغ بر ۲۰ روز روی آنتن است و تا ۱۰ مهر ادامه دارد. در واقع فرآیند مسابقات از مقدمه تا بخش نهایی آن که در دو هفته خلاصه می‌شود و در چند شهر متفاوت برپا، امسال در بخش آقایان و بانوان تنها بخش نهایی آن در اراک برگزار می‌شود.
رئیس مرکز امور قرانی سازمان اوقاف تصریح کرد: مرحله کشوری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی از روز سه‌شنبه، ۱۰ مهرماه در شهر اراک مجموعه بزرگ کوه نور برگزار خواهد شد. ۱۰ و ۱۱ مهر برگزای رشته‌های معارفی، ۱۲ مهر برگزاری رشته‌های هم‌سرایی، هم‌خوانی، دعاخوانی و اذان، ۱۳ مهر رشته حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء و ترتیل؛ ۱۴ و ۱۵ مهر نیز رشته حفظ کل و قرائت در بخش آقایان و به این ترتیب روز ۱۶ مهرماه اختتامیه مسابقات آقایان برگزار خواهد شد.
وی افزود: از ۱۷ مهرماه مسابقات بانوان آغاز و تا ۲۳ مهر ادامه خواهد داشت. مسابقات بانوان در رشته‌های ترتیل، حفظ، قرائت، هم‌سرایی، هم‌خوانی‎، دعاخوانی، حفظ کل، حفظ ۱۰جزء و حفظ ۲۰ جزء برپا و اذان تنها رشته‌ای است که صرفا در بخش آقایان برگزار می‌شود.
در این جلسه طبق تبادل نظرهایی که انجام شد، مقرر شد تا مسابقات کشوری قرآن به صورت زنده از رادیو قرآن پخش و همچنین، گزارش‌هایی از محل برگزاری به شبکه‌های مختلف رادیویی ارائه شود.

انتهای پیام

captcha