تحصیل بیش از ۵ هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن/ اشتغال ۷۰ درصدی دانشجویان
کد خبر: 3751461
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
حجت‌الاسلام نقیب خبر داد:

تحصیل بیش از ۵ هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن/ اشتغال ۷۰ درصدی دانشجویان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون آموزش و تحصیلات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به تحصیل بیش از پنج‌هزار دانشجو در این دانشگاه گفت: ۸۵ درصد دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان کارشناسی بعد از فراغت از تحصیل شاغل شده‌اند.

تحصیل بیش از 5 هزار دانشجو در دانشگاه علوم و معارف قرآن/ اشتغال 70درصدی دانشجویان دانشگاهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب، معاون آموزش و تحصیلات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم امروز، هشتم مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم سابقه ای بیش از 30 سال دارد و در سال 1368 وزارت فرهنگ و آموزش عالی به دانشکده تهران مجوز تأسیس دانشکده‌های علوم قرآنی در سراسر کشور را اعطا کرد.

وی افزود: در شهریورماه 1397 اساسنامه دانشگاه علوم قرآنی در شورای شهر تأیید و از طرف ریاست جمهوری ابلاغ شد که بر طبق این اساسنامه دانشکده‌های علوم قرآنی به دانشگاه‌های علوم و معارف قرآنی ارتقا پیدا کردند.

نقیب ادامه داد: در حال حاضر 16 دانشکده که از لحاظ کیفیت و امکانات آموزشی و بودجه مالی واجد شرایط بودند زیر‌مجموعه‌های دانشگاه علوم و معارف قرآنی هستند که بیش از پنج هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در این دانشکده‌ها مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن اشاره به حضور بیش از 80 نفر به‌عنوان عضو هیئت علمی که در مرحله استادیاری هستند، گفت: هر دانشگاهی برای استقلال خود نیاز به هیئت جذب اساتید دارد که لازم است با توجه به شرایط دانشگاه، هیئت علمی جذب کند، با این وجود تا ماه گذشته جذب هیئت علمی دانشگاه از طریق جامعةالمصطفی صورت می‌گرفت ولی با پیگیری‌های مکرر ریاست دانشگاه، اعضای هیئت اجرایی جذب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأیید شدند و دانشگاه دارای هیئت اجرایی مستقل برای جذب است.

وی درباره فعالیت‌های دانشگاه علوم و معارف قرآن به تنظیم متون درسی اشاره کرد و افزود: از دیگر فعالیت‌های دانشگاه اخذ مجوز ارائه دروس به صورت مجازی است و ما تلاش کردیم منابع دروس مجازی را آماده کنیم که در حال حاضر 15عنوان درسی ضبط شده است و دانشجو با مراجعه به سایت دانشگاه درس خود را زیر نظر استاد سپری می‌کند.

نقیب ادامه داد: با توجه به مسئولیت دانشگاه در کمک به ارتقای علمی امور سازمان اوقاف و خیریه، توافق اولیه برای جذب دانشجو در سه رشته فقه و مبانی حقوق با گرایش فقه، اقتصاد با گرایش فقه و مدیریت اماکن متبرکه انجام شده است.

معاون آموزش و تحصیلات دانشگاه علوم و معارف قرآنی گفت: درصد اشتغال دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن بیشتر از سایر دانشگاه‌هاست؛ امسال حدود هزار و 50 دانشجو به جمع دانش‌آموختگان اضافه شدند و به طور کلی پنج هزار و 500 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: آمار اشتغال ما در مجموعه پذیرش‌ها، مشخص است و وضعیت شغلی مناسبی داریم و به همین دلیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برای صدور اساسنامه دانشگاه، متقاعد شدند.

نقیب با اشاره به این که دانشجویان در المپیادهای علمی و مسابقات قرآنی قرائت رتبه‌های خوبی کسب کردند و بعضی از آن‌ها حافظ قرآن هستند، افزود: در دانشگاه علوم و معارف قرآنی، ظرفیت های فرهنگی مناسبی داریم و حتی از دانشجویان در مقطع دکتری و کارشناسی رشته‌های دیگر و دانشگاه فنی ــ مهندسی دانشجو جذب کردیم هم چنین در حال حاضر بیش از چهارهزار خانم خانه دار در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

نقیب در پایان گفت: بر اساس آماری که داریم 85 درصد دانشجویان مقاطع ارشد و دکترا مشغول به کار هستند و بیش از 70 درصد دانشجویان کارشناسی شاغل هستند همچنین 27 درصد دانشجویان توسط آموزش و پرورش جذب شده‌اند، ده درصد دانشجویان جذب نیروهای نظامی و انتظامی وده درصد وارد بازار کار آزاد شدند اما نگاه ما به رشته ‌ای قرآنی صرفاً اشتغال نیست و نگاه فرهنگ‌سازی داریم که تاکنون موفق بودیم.

 انتهای پیام

captcha