پیام قباد طالبانی در آستانه اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کردستان
کد خبر: 3751717
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

پیام قباد طالبانی در آستانه اعلام نتایج انتخابات پارلمانی کردستان

گروه بین‌الملل ـ قباد طالبانی، رئیس فهرست اتحادیه میهنی کردستان عراق از شهروندان این منطقه خواست که احساسات خود پس از اعلام نتایج را به شیوه متمدنانه‌ای بروز و از هرگونه خشونت پرهیز کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ قباد طالبانی امروز (نهم مهرماه) از شهروندان کرد خواست شادی و ناراحتی خود بعد از اعلام نتایج انتخابات را به صورت متمدنانه‎ای ابراز کرده و از خشونت دوری کنند.

وی در پیامی که در رسانه‎های کردی منتشر شد، ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی و دستگاه‌های ذی‌ربط برای حفظ امنیت در طول برگزاری انتخابات تصریح کرد: عملیات رأی‌گیری در پارلمان کردستان خوشبختانه بدون هیچ مشکل و مانع بزرگی برگزار شد.

طالبانی، شهروندان کرد را به بروز احساسات خود به صورت متمدنانه پس از اعلام نتایج انتخابات فراخواند و از آنها خواست از روی آوردن به شیوه‎های خشونت‌بار و غیر متمدنانه دوری کنند.

وی با تأکید بر این که امنیت و آرامش منطقه کردستان از هر چیزی مهم‌تر است، تهدید کرد: هر فرد یا گروهی که اقدام به تخریب و خشونت بزند با مجازات قانونی شدیدی رو به رو خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق روز گذشته با طرح این ادعا که در انتخابات پارلمانی منطقه کردستان تخلفاتی صورت گرفته، اعلام کرد: ما نتایج انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق را نخواهیم پذیرفت.

پنجمین دوره انتخابات پارلمانی منطقه کردستان عراق روز گذشته (هشتم مهرماه) برگزار شد و قباد طالبانی، فرزند مرحوم جلال طالبانی، سرلیست حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در این انتخابات بود.

انتهای پیام

captcha