تجمیع امکانات برای شکوفایی فعالان وب و موبایل/ معرفی بهترین‌های سایت‌های دینی و قرآنی
کد خبر: 3754353
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
شلیله بیان کرد؛

تجمیع امکانات برای شکوفایی فعالان وب و موبایل/ معرفی بهترین‌های سایت‌های دینی و قرآنی

گروه فناوری اطلاعات ــ بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران با بیان اینکه این جشنواره به‌عنوان بزرگترین و مستقل‌ترین رویداد در حوزه فعالیت‌های وب و موبایل می‌کوشد تا با تجمیع امکانات موجود بستری را برای شکوفایی و معرفی فعالان و متخصصان این حوزه مهیا کند، اظهار کرد: در حوزه محتوایی بهترین‌های سایت‌های دینی و قرآنی، سبک‌زندگی، انقلاب اسلامی، کودک و امثال این‌ها معرفی و تقدیر خواهند شد.

‌به گزارش خبرنگار ایکنا؛ اولین کنفرانس خبری جشنواره وب و موبایل ایران با محوریت اطلاع‌رسانی برنامه‌های جشنواره یازدهم صبح امروز سه شنبه ۱۷ مهر ماه با حضور رضا الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره و نیز بنیان‌گذاران جشنواره وب و موبایل ایران، شایان شلیله و میلاد احرام‌پوش بنیان‌گذاران جشنواره وب و موبایل ایران و پوریا سیم‌چی رئیس فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات در محل این فرهنگسرا برگزار شد.

در ابتدای این نشست سیم‌چی، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان و سرپرست فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات با بیان اینکه این فرهنگ‌سرا نقش فرهنگ‌سازی در حوزه فناوری اطلاعات را بر عهده دارد، به جزئیات وظایف این فرهنگسرا اشاره کرد گفت: برنامه‌ریزی و حرکت به‌سوی ایجاد سازمان الکترونیک، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به منظور ارائه خدمات فرهنگی هنری به مخاطبان سازمان، همکاری و مشارکت با مراکز سازمان در اجرای برنامه‌ها به عنوان مرکز مستقل تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات و تبدیل فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات به مرکز تخصصی جهت ارائه خدمات و آموزش ICT در شهر تهران ازجمله برنامه‌های ما در این فرهنگسراست.

بعد از این سخنان شایان شلیله، بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره به تغییرات این دوره از جشنواره گفت: امسال بر اساس نظر داوران پروسه داوری تغییراتی پیدا کرد. ثبت‌نام در جشنواره وب و موبایل ایران نیز از ابتدای مهر‌ماه شروع شده و طرح‌های ثبت‌شده در سامانه به سرعت مورد داوری و بررسی قرار می‌گیرند.

بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران با بیان اینکه این جشنواره به‌عنوان بزرگترین و مستقل‌ترین جشنواره در حوزه فعالیت‌های وب و موبایل می‌کوشد تا با تجمیع امکانات موجود بستری را برای شکوفایی و معرفی فعالان و متخصصان این حوزه مهیا کند، اظهار کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره باید خود را متعهد به اصولی کنند که رعایت آن اصول موجبات شکوفایی هرچه بیشتر صنعت فناوری اطلاعات ایران شود.

وی با بیان اینکه امسال حمایت‌های معنوی بخش دولتی را در جشنواره بیشتر کرده‌ایم، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، سازمان فرابورس ایران، بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای ایران، اتحادیه صنف کسب و کار‌های مجازی، اتحادیه صنف فناوران رایانه و مرکز توسعه تحارت الکترونیکی و انجمن صنفی مدیران مراکز دانش‌بنیان، حمایت معنوی خود را از برگزاری یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران اعلام کرده‌اند.

شلیله با بیان اینکه کاندید‌های ثبت‌نام در جشنواره اول بهمن ماه معرفی می‌شوند، ادامه داد: ۲۶ و ۲۵ بهمن‌ماه نیز برنده‌های نهایی معرفی خواهند شد. ثبت‌نام اپلیکیشن‌های موبایلی iOS نیز در حال حاضر از طریق اپلیکیشن سیب اپ انجام می‌شود و شروع ثبت‌نام اپلیکیشن‌های Android از هفته سوم مهر از طریق پلتفرم کافه بازار شروع خواهد شد و دارندگان اپلیکیشن می‌توانند از این طریق در جشنواره شرکت کنند.

بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران با اشاره به گروه‌های جشنواره وب و موبایل ایران گفت: دسته‌بندی گروه‌های جشنواره وب و موبایل ایران شامل محتوا، سازمانی و اطلاع‌رسانی، کسب و کار، نرم‌افزار موبایل و گروه‌های ویژه است. در حوزه محتوایی و خبری موضوعاتی از جمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبری در حوزه دین و معارف، سایت‌های اطلاع‌رسانی و خبری در حوزه خانواده و کودک، سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها، سبک زندگی، ادب و فرهنگ و هنر و فلسفه، کامپیوتر و موبایل و تکنولوژی و ورزش و تندرستی از جمله بخش‌های این حوزه هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه کسب و کار که بخش اصلی جشنواره است، حوزه‌هایی از جمله حمل و نقل آنلاین، سرویس‌های بلاگ، شبکه اجتماعی و انجمن‌های آنلاین، آموزش آنلاین، اشتراک‌گذاری محتوای دیجیتال، تلویزیون‌های اینترنتی، اشتغال و کاریابی، بازی‌های آنلاین ایرانی، خدمات مالی، بانکی، بیمه آنلاین و پرداخت، سلامت الکترونیک، فروشگاه‌های تخصصی، نیازمندی‌ها و هتلداری داوری و شرکت داده می‌شوند.

شلیله افزود: در بخش گروه‌های ویژه نیز که تازگی اضافه شده چند عنوان داریم که شامل بهترین کتاب تالیف یا ترجمه در کارآفرینی است، که باید این کتاب در سال ۹۶ تا ۹۷ برای اولین بار منتشر شده باشد و هیئت داوران به صورت شورایی و مشوری از میان کتاب‌های تاثیرگذار در زیست‌بوم یک عنوان را به عنوان برترین کتاب این حوزه انتخاب و معرفی می‌کنند. همچنین بهترین سایت از نظر محتوایی، بهترین سایت از نظر طراحی دیداری، بهترین سایت از نظر ساختار و دسترسی، بهترین اپلیکیشن موبایل و بهترین اپلیکیشن موبایل سال ۹۷ نیز که این اپلیکیشن باید در سال ۹۷ طراحی و به صورت عمومی در اختیار کابران قرار گرفته باشد و درنهایت بهترین وب سایت (کسب و کار) سال ۹۷ است که این کسب و کار نیز باید در سال ۹۷ راه‌اندازی شده باشد و هیات داوران با توجه به ملاک‌های جشنواره از بین شرکت کنندگان و استارتاپ‌هایی که در سال ۹۷ راه‌اندازی شده‌اند یک مورد را انتخاب می‌کنند.

بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ایران تصریح کرد: امسال تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای ارائه محتوای آموزشی در حاشیه جشنواره وب و موبایل، بسیار بهتر از سال‌های گذشته ظاهر شویم و بتوانیم فضا را برای ارائه محتوایی اثربخش، پویا و مفید آماده کنیم.

بعد از این سخنان الفت‌نسب، دبیر اجرایی جشنواره اظهار کرد: جشنواره وب بزرگ‌ترین رویداد فناوری کشور است که توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و امسال سعی کرده‌ایم این جشنواره بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود و بر همین اساس حمایت‌های معنوی بخش دولتی را تقویت کرده‌ایم.

میلاد احرام‌پوش، بنیان‌گذاران جشنواره وب و موبایل ایران نیز دیگر سخنران این نشست بود،  وی نیز با شاره به افزایش چشمگیر گوشی‌های هوشمند در کشور، گفت: در سال ۹۶ بیش از ۶۰ میلیون گوشی تلفن همراه در کشور ثبت شد که به موازات آن تولید اپلیکیشن‌های تلفن همراه نیز افزایش داشت.

وی بیان کرد: بر‌همین اساس اپلیکیشن‌های ارسال شده به جشنواره نسبت به سایت‌های شرکت‌کننده بیشتر بود که نشان دهنده توجه ویژه تولید‌کنندگان این عرصه به حوز‌های اپلیکیشن است. در دروه گذشته بیش از ۹۰ درصد اپ‌ها با سیستم‌عامل اندروید و ۱۰ درصد در حوزه آی او اس ارسال شد.

بعد از این سخنان شلیله در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا مبنی بر برنامه‌های جشنواره در رابطه با تقویت محتوای دینی و سبک زندگی در گروه‌های اعلام شده گفت: بر اساس رویکرد جشنواره بحث محتوایی کمی ضعیف شده و رویکرد بیشتر ما در حوزه‌های فنی و استارتاپ‌ها متمرکز شد. اما در این حوزه‌ها نیز بهترین‌های سایت‌های دینی و قرآنی، سبک‌زندگی، انقلاب اسلامی، کودک و امثال این‌ها معرفی و تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha