طلبه‌ها نقش خود را در تمدن‌سازی ایفا کنند
کد خبر: 3754853
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

طلبه‌ها نقش خود را در تمدن‌سازی ایفا کنند

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه لرستان گفت: طلبه‌ها باید جهانی بیندیشند و با بصیرت و دشمن‌شناسی نقش خود را در تمدن‌سازی ایفا و از ابعاد دینی قدرت نرم و مردم‌سالاری صیانت کنند.

 طلبه‌ها نقش خود را در تمدن‌سازی ایفا کنند

به گزارش ایکنا از لرستان، همایش «طلیعه حضور» ویژه 200 نفر از بانوان طلبه جدیدالورود مدارس علمیه خواهران لرستان چهارشنبه، 18 مهر در جوار مزار مطهر شهدای گمنام خرم‌آباد برگزار شد و طی این همایش یک‌روزه که با هدف ترسیم و تبیین رسالت‌های تبلیغ، مخاطب‌شناسی و برگزاری منابر برگزار شد، مباحثی ازجمله زی‌طلبگی، رسالت‌ها و اولویت‌های تبلیغ و همچنین وظایف مبلّغان برای مقابله با جنگ نرم دشمن با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی برای طلاب جدیدالورود مطرح شد.

در این مراسم که در تپه شهدای گمنام شهر خرم‌آباد برگزار شد، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: انقلاب اسلامی با تکیه برعنایات الهی، ولایت و امامت، پشتیبانی و حمایت مردم و صبر و پایداری قدرتی تولیده کرده که مافوق همه قدرت‌های مادی جهان است و دشمن در برابر آن مستاصل شده و به جنگ نرم و اقتصادی روی آورده است.
وی افزود: طلبه‌ها باید جهانی بیندیشند و با بصیرت و دشمن‌شناسی نقش خود را در تمدن‌سازی ایفا و از ابعاد دینی قدرت نرم و مردم‌سالاری صیانت کنند.

روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین مردم به‌ویژه نسل جوان از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد نیز در این همایش، گفت: توسعه و گسترش حوزه های علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است که باید قدردان این نعمت والا باشیم .
وی با بیان این‌که حضور بانوان مبلغه در جامعه موجب آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی دینی می‌شود، افزود: امروز بانوان مبلغه در عرصه تبلیغ دین نقش‌آفرین هستند و با تمام توان در راستای حنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان قدم برمی‌دارند .
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به این‌که طلاب و مبلغان باید با مطالعه در راستای گسترش معنویات در جامعه تلاش کنند، اضافه کرد: روشنگری و بصیرت‌افزایی در بین مردم به‌ویژه نسل جوان از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است .
میرعمادی با بیان این‌که طلاب و مبلغان باید با حرکت جهادی در راستای گشترش معنویت و تحکیم بنیان خانوده قدم بردارند، اظهار کرد: مبلغان باید با ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه رسالت خود را به‌نحو احسن انجام دهند .
وی در پایان با بیان این‌که امروز بانوان طلبه و مبلغه باید با تفهیم دین در جامعه به ارتقای بصیرت جامعه زنان کمک کنند، گفت: رسالت بانوان مبلغه به‌دلیل این‌که در تربیت نسل جوان نیز مؤثر هستند دوچندان احساس می‌شود که باید به‌نحو احسن این رسالت را انجام دهند.

ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی اجتماعی به‌واسطه دور شدن از موازین اخلاقی است

حجت الاسلام سید علی موسوی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران لرستان نیز در این همایش با بیان این‌که زنان نقش انسان سازی و تربیت نسلی مؤمن و پویا دارند، گفت: زن به‌واسطه نقش مادری، تاثیر مهمی در سعادت و شقاوت انسان دارد و می‌تواند با ایفای نقش تربیتی برتر خود، در تربیت نسلی مؤمن موثر باشد .
وی با بیان این‌که توسعه و گسترش حوزه علمیه خواهران از برکات نظام است، خاطرنشان کرد: امروز خواهران مبلغه نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه دارند و می توانند در تحکیم مبانی خانوده و ترویج سبک زندگی اسلام ایفای نقش کنند
مدیر حوزه علمیه خواهران استان لرستان با بیان این‌که امروز ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی اجتماعی به‌واسطه دور شدن از موازین اخلاقی و دوری نقش ارزنده زن در ترویج اخلاق اسلامی است، گفت: خواهران مبلغ باید با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و معنوی و تعمیق آن در جامعه رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه خواهران لرستان، افزود: هم اکنون ۱۳ مدرسه علمیه در این استان فعالیت دارند که در این مدارس قریب به یک‌هزارو ۵۳۳ طلبه مشغول فراگیری علوم حوزه هستند.

تحصیل یک‌هزار و ۵۰۹ طلبه در مدارس علمیه خواهران لرستان

اکرم مهرابی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان نیز در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران، از تحصیل یک‌هزار و ۵۰۹ طلبه در مدارس علمیه خواهران استان خبر داد و گفت: از این تعداد 178 طلبه در سطح 2 و 31 طلبه در سطح 3 طلاب جدیدالورود هستند.
وی با اشاره به این‌که این تعداد طلبه در 13 مدرسه علمیه استان لرستان به فراگیری علوم حوزه مشغول هستند، اظهارکرد: خواهران طلبه استان در 10 مدرسه سطح 2 حوزه و 3 مدرسه سطح 3 به فراگیری علوم حوزوی مشغول هستند .
معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به این‌که امسال نیز برنامه‌های آموزشی حوزه با جدیت و با هدف ارتقاء کیفیت آموزش برای خواهران طلبه اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مدارس علمیه خواهران استان 30 استاد به طلاب علوم حوزه را آموزش می دهند و مشکلی از لحاظ کمبود استاد در مدارس علمیه استان وجود ندارد.
مهرابی در پایان با اشاره به این‌که امسال برای اولین‌بار مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد برای خواهران علاقمند دوره‌های تحصیلی پاره‌وقت برگزار کرده، گفت: امسال حدود 20 نفر برای دوره های پاره وقت در این مدرسه پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

captcha