استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در توسعه پایدار کشور مؤثر است
کد خبر: 3755272
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در توسعه پایدار کشور مؤثر است

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وجه استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مدنظر کشور ما است، تصریح کرد: استفاده صلح‌آمیز از این انرژی در توسعه پایدار کشور بسیار موثر است.

استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در توسعه پایدار کشور موثر است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی صبح امروز، 21 مهرماه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در محل سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، بیان کرد: وقتی از انرژی هسته‌‌ای سخن به میان می‌آید، دو وجه آن یکی وجه تخریبی و توسعه‌ای مدنظر قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون آمریکا و روسیه ۵۰ هزار کلاهک هسته‌ای دارند که استفاده از نصف آنها نیز دنیا را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: ولی در نظام جمهوری اسلامی ایران وجه تخریبی این انرژی جایگاهی ندارد و وجه استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای مدنظر کشور ما است.

مصطفوی افزود: استفاده از وجه صلح‌آمیز و توسعه‌‌ای انرژی هسته‌ای رابطه مستقیم با توسعه پایدار داشته و این امر موجب می‌شود تا بین نسل‌ها بی‌انصافی از بین برود و همچنین موجب حفظ محیط زیست خواهد شد و با قیمت ارزان سالهای متمادی انسانها می‌توانند از این انرژی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشور ما به‌دنبال دانش هسته‌ای است، یادآور شد: از اول انقلاب تاکنون دشمنان به‌دنبال ایجاد موانع برای انقلاب و پیشرفت کشور ما بودند ولی در مذاکرات هسته‌ای، ایران همچون دفاع مقدس از دانش هسته‌ای که حق مسلم ما است، دفاع کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: امید است با کمک اساتید و محققان از این انرژی در موارد صلح‌آمیز و محیط زیست به‌خوبی استفاده کنیم و ما همواره به‌دنبال این هستیم تا از وجه صلح‌آمیز آن بهره ببریم.

وی اظهار کرد: مصادیق استفاده از انرژی هسته‌ای بسیار زیاد بوده و در زمینه مسائلی همچون پزشکی، جهش ژن، کشاورزی و علمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha