بقعه «احمد‌بن اسحاق» باید جمکران ثانی شود
کد خبر: 3755388
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

بقعه «احمد‌بن اسحاق» باید جمکران ثانی شود

گروه اجتماعی ــ آیت‌الله علما با اشاره به شخصیت بزرگ و برجسته احمدبن اسحاق، گفت: بقعه احمد‌بن اسحاق می‌تواند جمکران ثانی باشد.

بقعه «احمد بن اسحاق» باید جمکران ثانی شود

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز، 21 مهرماه در مراسم آغاز عملیات اجرایی بازسازی بقعه احمد‌بن اسحاق گفت: احمدبن اسحاق شخصیت بسیار بزرگ و برجسته‌ای است که باید بتوانیم مقبره‌ای در شأن آن بسازیم.
وی با بیان اینکه می‌توان این مقبره را به قطب بزرگ دینی و فرهنگی تبدیل کرد، افزود: بقعه احمد‌بن اسحاق می‌تواند جمکران ثانی باشد.
آیت‌الله علما اظهار کرد: احمد‌بن اسحاق از یاران نزدیک امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بودند به طوری که امام حسن عسکری(ع) خبر محرمانه تولد امام زمان(عج) را مستقیم به ایشان فرمودند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه از ایشان 150 حدیث نقل شده است، گفت: ایشان مسئول اوقاف قم در زمان امام حسن عسکری(ع) بوده‌اند و این‌ها نشان از بزرگی این شخصیت است.
امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری پیشنهاد دادیم بقعه احمد‌بن اسحاق به عنوان جمکران ثانی مطرح شود و در بازسازی این بقعه تمام مسئولان پای کار بوده و هستند.
وی در پایان افزود: از زمان زلزله سرپل‌ذهاب، 2 استانداری در استان داشته‌ایم که یکی در شهر کرمانشاه و دیگری در سرپل‌ ذهاب بوده که این امر نشان از زحمات مسئولان استان و عزم آن‌ها برای بازسازی مناطق زلزله‌زده است.
انتهای پیام

captcha