سفر به شرط خدمت به کشور
کد خبر: 3757370
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
هنری عنوان کرد:

سفر به شرط خدمت به کشور

گروه جامعه ــ یک استاد بازنشسته ایرانی بر این اعتقاد است که باید برای پیشرفت علم در ایران، بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های معتبر جهان ارتباط برقرار کرد.

برای پیشرفت علمی چاره‌ای جز سفر وجود ندارد/ پیامبر(ص) سفر برای کسب علم را توصیه می‌کندمرتضی هنری، استاد بازنشسته‌ای است؛ که ۳۵ سال در دانشگاه‌های مختلف جهان تدریس کرده و پس از بازنشستگی به قصد خدمت به جوانان ایرانی طالب علم در ایران به وطن به بازگشته، طول این سال‌ها موسسه‌ای را با نام خود در ایران دایر و به راهنمایی دانشجویانی می‌پردازد.
هنری در گفت‌وگو با ایکنا هدف خود را معرفی دانشجویان ایرانی به محافل دنیا می‌داند و در این رابطه می‌گوید: ما دانشجویان را به دانشگاه‌های برتر جهان برای علم آموزی، کسب تجربه و انتقال علم به ایران، معرفی و اعزام می‌کنیم.
هنری ارتباط بین دانشگاه‌های ایران و جهان را مهم قلمداد کرده و عنوان می‌کند: ارتباط و استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های مهم برای انجام پروژه‌های آموزشی و پژوهشی مهم بوده و موجب پیشرفت علم در کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه آموزش امری جهانی است؛ اظهار می‌کند: ما هیچگاه کسی را تشویق به رفتن نمی‌کنیم مردم در پی آموزش بهتر هستند لذا سفر کردن و پذیرش در دانشگاه‌های برتر جهان می‌تواند این بهبود آموزش را فراهم کند.
این استاد بازنشسته دانشگاه یادآور شد: در فرهنگ ایرانی ما این داستان را داریم که آدمی باید سفر کند تا علم و آموزش را پیدا کند، گزنفون یونانی می‌گوید که فرزندان خود را به ایران بفرستید چرا که در آن جا علم تجربه اخلاق و ورزش را یاد می‌گیرد، ایرانیان از قدیم در پی علم و دانش بودند.
وی بیان می‌کند: مسئله سفر برای علم آموزی در اسلام نیز مورد تاکید قرار گرفته است؛ یک فرد مسلمان پس از شهادتین و پذیرش اسلام وارد جغرافیای خاصی می‌شود، روزی ۵ بار باید به یک نقطه خاص ایستاده و نماز به جای آورد سپس به سفر حج برود این سفر تأکیدی است برای کامل کردن دین و علم آموزی از فرهنگ‌های دیگر روایاتی از پیامبر اسلام وجود دارد که علم را در هر کجا باشد باید به دست آورد، بر همین اساس فرهنگ اصیل ما و دین ما کسب علم و و سفر تشویق می‌کند.
سفر به شرط خدمت به کشور
هنری تأکید کرد: ما باید دانشجویان را تشویق کنیم تا علم را آموخته و آن را به ایران منتقل کند هر کسی را که بخواهد برای علم‌آموزی سفر کند دست او را گرفته و اطلاعات درست را به او ارائه می‌دهیم تا سفر کرده و کسب علم کند و این علم را به ایران منتقل کرده و در خدمت کشور باشد. بر همین اساس ما تفاهم نامه‌ای را با دانشگاه ‏UNSW برای تبادل دانشجو داشته و در این راستا به دانشجویانی که خواستار پذیرش تحصیلی در این دانشگاه هستند مشاوره و راهنمایی ارائه می‌دهیم.
 
برای پیشرفت علمی چاره‌ای جز سفر وجود ندارد/ پیامبر(ص) سفر برای کسب علم را توصیه می‌کند
وی تصریح کرد: یکی از کمبود‌های دانشگاه‌های ایران این است که دانشجو نمی‌تواند، خود را به جهان علم معرفی کند ما این کمک را ارائه می‌دهیم، که دانشجو بتواند خود را به جهان عرضه کند.
این استاد بازنشسته به بیان نقطه ضعف آموزش عالی ما پرداخت و تصریح کرد: دانشگاه‌های ما تنها دانشجویان را از علم انباشته کرده و به آن‌ها پژوهش کردن را یاد نمی‌دهند. در حالی که جهان ما جهان علمی است که نتیجه تحقیق و آموزش و پژوهش بوده و نمی‌توان بدون هیچ کدام از این‌ها دانشجو را بار آورده و آن را به جهان معرفی کرد. ما باید بتوانیم یک دانشجو را در مسیر درست قرار دهیم و پژوهش را در ایران به جایی برسانیم که موجب پیشرفت در کشور باشد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۲۹ - ۱۸:۲۳
0
0
عشقی دکتر خدا سایه ی شما و امثال شمارو نگه داره...ولی انصافا آقای دکتربین المللی هستن و. نمی شه بهشون گفت استادبازنشسته! چون ایشون مثل یک جوان در حال انتشار علم و اطلاعات مفیدشون به ما دانشجویان هستن
captcha