حشدالشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعین
کد خبر: 3758863
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

حشدالشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعین

گروه بین‌الملل - نیروهای حشدالشعبی که در مبارزه با گروه تروریستی داعش نقش مهمی را ایفا کرده‌اند، طی ایام‌ اربعین نیز در خانه‌های خود را به روزی زائران حسینی باز گذاشته‌اند.

حشدالشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعینبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ مراسم‌ اربعین جلوه‌های خاصی دارد که شاید فقط در این ایام‌ می‌توان آن را یافت. دوستی، محبت و برادری انسان‌ها از یک طرف و یاری رسانی به زائران امام حسین (ع) از سویی دیگر این اجتماع بزرگ بشری را از دیگر مراسم‌ها متمایز می‌کند.

اربعین به انسان‌ها کمک می‌کند که قضاوت و پیش داوری در مورد ملل دیگر را کنار گذاشته و با واقعیت‌های‌ عینی روبه‌رو شوند.

شما برای شرکت در مراسم اربعین گرچه به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، اما گویی زبانی غیر از فارسی، عربی و یا هر زبان دیگری در این سفر حاکم است که از حب اهل بیت(ع) سرچشمه می گیرد.

عراقی‌ها بسیار مهمان‌نواز هستند. شاید وضعیت مالی برخی از آنان در سطح خوبی نباشد، اما با هرچه در توان دارند به زوار اربعین حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.

حدود عمود ۳۵۰ در طریق الحسین بودیم که با یکی از شهروندان عراقی رو به رو شدیم. او برای اینکه زائران را برای پذیرایی به خانه خود ببرد به آن منطقه آمده بود. با او همراه شدیم و حین عبور از جاده‌ای میان نخلستان‌ها این شهروند عراقی که هادی ابی الحسن نام داشت گفت که یکی از نیروهای حشد الشعبی است.

طی مسیر با او هم‌صحبت شدیم. از فتوای آیت‌الله سیستانی برای‌ مقابله با داعش تا اهمیت‌ مراسم اربعین برای‌‌ مردم عراق و... موضوعاتی بود که هادی در مورد آن سخن می گفت. هادی زوار اربعین را مایه خیر و برکت خانه‌اش می‌دانست و می‌گفت که هیچ منتی در کار نیست؛ به گونه‌ای با مهمان‌ها رفتار‌ می‌کرد که تاکنون نظیر آن را شاید در جایی دیگر خیلی کمتر می‌توان دید.

بالاخره پس از طی مسیری حدود ۲۰ کیلومتر و با گذر از پلی بر روی رود فرات به روستای ذی الکف نزدیکی شهر حله رسیدیم. به همراه زائران ایرانی دیگر جمعاً ۱۰ نفر بودیم، وارد خانه او شدیم. برادران هادی هنگام ورود از ما استقبال کردند. برادران هادی نیز از نیروهای حشدالشعبی بودند و محبت فراوانی در رفتار آنان با زوار اربعین دیده می‌شد. اعتقاد آنان‌ بر این بود که خدمت به زوار امام حسین (ع) خانه و زندگی آنان را متبرک می‌کند. هادی و برادرانش به ما گفتند که مدارس و نهادهای دولتی به جز ادارات پلیس نیروهای نظامی طی ایام اربعین تعطیل می‌شوند و آن‌ها نیز برای اینکه به زائران اربعین‌ خدمت کنند این چند روز را مرخصی گرفته‌اند.

در این میان فضاسازی برخی رسانه‌‌های خارجی‌ علیه حشدالشعبی را به یاد می‌آوردم که چطور از رسانه برای پخش و انتشار اخبار کذب استفاده می‌کنند. به راستی که از دیدن تا شنیدن فاصله‌ای بسیار است. پس از آنکه شب را در منزل هادی استراحت کردیم، او صبح ما را دوباره با خودروی سواری خود با احترام خاصی به عمود ۳۵۰ بازگرداند تا ادامه پیاده‌روی را از همان نقطه آغاز کنیم.

مراسم اربعین فراتر از چیزی است که بتوان ابعاد مختلف آن را درک کرد و برای بررسی آن باید طی این ایام‌ عازم عراق شد.

انتهای پیام

حشد الشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعین

حشد الشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعین

حشد الشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعین

حشد الشعبی؛ از مبارزه با داعش تا خدمت به زوار اربعین

captcha