لزوم به تصویر کشیدن راهپیمایی اربعین حسینی به جهانیان
کد خبر: 3758988
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
امام جمعه ملایر:

لزوم به تصویر کشیدن راهپیمایی اربعین حسینی به جهانیان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به نحوه برخورد رسانه‌های غربی با همایش عظیم اربعین حسینی بیان کرد: رسانه‌های جهان اسلام با هشتگ زدن و به تصویر کشیدن این حرکت عظیم مردمی، می‌توانند بر رسانه‌های غربی فائق آیند و دنیا را متوجه اربعین حسینی کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر، چهارم آبان‌ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: اگر بخواهیم ایران‌هراسی را خنثی کنیم، باید به اربعین حسینی و زیارت سیدالشهدا(ع) اهتمام بورزیم.
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) برای نجات جامعه بشری از جهل و نادانی قیام کرد، خواستار حضور پرشور و مشارکت مردم در زیارت اربعین حسینی شد و افزود: زائران اربعین حسینی می‌توانند آنان که تسلیم قدرت پوشالی آمریکا شده‌اند را از جهالت و نادانی نجات دهند.
امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه مسئولان باید اعتماد مردم را به خود جلب کنند، افزود: جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را در عرصه‌های مختلف کسب کرده است.
خطیب جمعه ملایر با اشاره به اظهارات یکی از مسئولان بلند پایه آمریکا مبنی بر اینکه ایران قدرت برتر منطقه و فعال در عرصه جهانی است، تأکید کرد: آمریکا امروز در منطقه و جهان ضعیف شده است و هیچ کشوری مطیع آنها نیست.
حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه دوران فرونشستن قدرت پوشالی آمریکا فرا رسیده است، گفت: کشوری نیست که امروز در خدمت آمریکا باشد، چراکه جمهوری اسلامی ایران سردمدار مقابله با آمریکا است و کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای را برای ایستادگی در مقابل آمریکا بسیج کرده است.
وی وضعیت امروز آمریکا را به دوران فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تشبیه کرد و افزود: آمریکا امروز غول رسانه‌ای به راه انداخته است و خارج از رسانه هیچ قدرتی را نمی‌تواند پیاده کند.
حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به نحوه برخورد رسانه‌های غربی با همایش عظیم اربعین حسینی بیان کرد: رسانه‌های غربی در تلاش برای به تصویر نکشیدن راهپیمایی اربعین حسینی هستند و هیچ تصویری را از این حرکت عظیم مردمی به جهان نشان نمی‌دهند.
وی ادامه داد: رسانه‌های جهان اسلام با هشتگ زدن و به تصویر کشیدن این حرکت عظیم مردمی، می‌توانند بر رسانه‌های غربی فائق آیند و دنیا را متوجه اربعین حسینی کنند.
امام جمعه ملایر همچنین به فرارسیدن سالروز شهادت «محمدحسین فهمیده» و 13 آبان، روز دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: ما این قدرت را به برکت استکبارستیزی به‌دست آورده‌ایم و اگر استکبارستیزی ملت ایران نبود، امروز اثری از اسلام در این منطقه وجود نداشت.
حجت‌الاسلام برقراری در بخش دیگری از خطبه‌ها به حکم اعدام دو تن از مفسدان اقتصادی از سوی قوه قضائیه اشاره و بر لزوم اجرای حکم آنان در ملاء عام تأکید کرد و افزود: اگر قوه قضائیه در این موارد با قدرت ظاهر شود، اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی افزایش پیدا می کند.
وی با اشاره به سالروز اعتراض امام خمینی(ره) به کاپیتولاسیون، بیان کرد: این قانون یکی از ننگین‌ترین قوانینی بود که در زمان شاه خائن به ایران تحمیل شد و می‌توان گفتFATF همان کاپیتولاسیون امروز است.
امام جمعه ملایر با اشاره به عواقب FATF بیان کرد: مگر خود آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش شفافیتی درباره کمک‌های خود به داعش و النصره و... داشته‌اند که توقع شفاف‌سازی حساب‌های جمهوری اسلامی را دارند.
حجت‌الاسلام برقراری گفت: نماینده‌هایی که به‌دنبال این شفاف‌سازی در FATF هستند اگر به شفاف‌سازی علاقه‌مند هستند، حقوق و درآمدها و نحوه بودجه‌های کشور خود را شفاف‌سازی کنند.
وی تأکید کرد: مسئولان مردم را محرم بدانند و دشمنان را محرم ندانند چراکه دشمن همان دشمن است و از سال 43 با کاپیتولاسیون رفته و امروز با FATF و 2030 برگشته است.
وی همچنین از شهروندان ملایری، خیران و نیکوکاران درخواست کرد تا هر اندازه که توان مالی دارید به موکب حضرت زهرا(س) که در جوار آرامستان بهشت هاجر ملایر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی دایر است، کمک کنند.
حجت‌الاسلام برقراری با تقدیر از برپایی موکب مردمی در توچغاز و آورزمان ملایر عنوان کرد: در بازگشت زائران از کربلای معلی نیز موکب حضرت زهرا(س) که آبروی شهرستان است، نیازمند کمک‌های بیشتر خیران است.
امیر فرمایی
انتهای پیام

captcha