استقبال زائران اربعین از «روایت راهیان»
کد خبر: 3759336
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

استقبال زائران اربعین از «روایت راهیان»

کانون خبرنگاران نبأ ــ دبیر اجرایی سومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، گفت: با توجه به تعدد مکانی که امسال در نقاط مختلف مسیر داشتیم، طی روزهای گذشته به‌صورت تخمینی میزبان بیش از 80 هزار زائر پیاده‌روی اربعین از کشورهای مختلف بودیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آرش ساربان، دبیر اجرایی سومین همایش تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» در رابطه با اجراهای این همایش، گفت: ما از ابتدای آبان‌ماه اجراهای خود را در نجف اشرف و مسیر پیاده‌روی آغاز کرده‌ایم که خوشبختانه 21 نمایش در این همایش اجراهای خوبی داشته‌اند.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب زائران حسینی از اجرای نمایش‌ها، عنوان کرد: شرایط آب‌و‌هوایی امسال کمی کار را سخت کرد و حتی در عمود 1120 مشکلات بسیاری داشتیم؛ با این همه اما اجراها به قوت خود ادامه پیدا کرد و با توجه به تعدد مکانی که امسال در نقاط مختلف مسیر داشتیم، طی روزهای گذشته به‌صورت تخمینی میزبان بیش از 80 هزار زائر پیاده‌روی اربعین از کشورهای مختلف بودیم.
ساربان افزود: بخش اعظم مخاطبان ما را بیش از زائران فارسی‌زبان، عرب‌زبانان و ترک‌زبانان تشکیل می‌دهند که علاوه بر بحث محتوایی آثار، شیوه اجرای نمایش‌های در قالب تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و نمایش خیابانی نیز برای‌شان جذاب است و ارتباط خوبی با این آثار برقرار می‌کنند.
وی در پایان اظهار کرد: گروه‌های نمایشی که در عمودهای مختلف به‌صورت گردشی و ثابت در حال اجرا هستند، به سمت عمود 1120 حرکت می‌کنند تا ان‌شاءالله یک اجرای همگانی را در این عمود از صبح تا پایان ششم آبان‌ماه داشته باشیم.
یادآور می‌شود، سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین به همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد حوزه هنری از 28 مهر تا هشتم آبان‌ماه در پایانه‌های مرزی کشور، نجف اشرف، مسیر پیاده‌روی اربعین و کربلای معلی برگزار می‌شود.

استقبال زائران اربعین از نمایش‌های همایش «روایت راهیان»

استقبال زائران اربعین از نمایش‌های همایش «روایت راهیان»

استقبال زائران اربعین از نمایش‌های همایش «روایت راهیان»

امین سلیمانی
انتهای پیام

captcha