جهاددانشگاهی؛ راهگشای ایده‌پردازی‌های فناورانه در استان اردببل
کد خبر: 3759493
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

جهاددانشگاهی؛ راهگشای ایده‌پردازی‌های فناورانه در استان اردببل

گروه اجتماعی - سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: جهاددانشگاهی راهگشای ایده‌پردازی‌های فناورانه در استان اردببل است و می‌تواند زمینه‌ای مناسب برای رشد و تعالی جامعه فراهم کند.

جهاددانشگاهی؛ راهگشای ایده‌پردازی‌های فناورانه در استان اردببلبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل، روز گذشته پنجم آبان‌ماه در جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین جهاددانشگاهی استان اردبیل و مؤسسه آموزشی و علمی نخبگان اردبیل در مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل که با هدف گسترش همکاری‌های فناورانه به امضاء رسید، افزود: این تفاهم‌نامه در راستای گسترش فرهنگ کارآفرینی و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشاوره‌های خلق کسب و کار برای دانش‌آموزان در نیل به خوداتکایی منعقد شد.
محمدی برگزاری رویداد‌های کارآفرینی دانش‌آموزی با هدف انتقال تجربیات و الگو‌های موفق، هم‌افزایی در ترویج فرهنگ کارآفرینی و ایده‌پردازی و خلق فرصت‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار‌های نوپا را از مفاد مهم این تفاهم‌نامه عنوان کرد.
وی اضافه کرد: ما امروز در مدارس با استعداد‌های ناب دانش‌آموزان با موضوعات فناورانه مواجه هستیم که هدایت صحیح این استعداد‌ها و توانایی‌هایی دانش‌آموزان جزء وظایف نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط همچون جهاددانشگاهی است.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت و تعالی نسل آینده می‌تواند زمینه ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی جامعه را فراهم نماید تا بر پایه فناوری‌ها و نظام دانش بنیان بتوانیم به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.
محمدی با اشاره به اینکه رویداد‌های کارآفرینی دانش‌آموزان با هدف انتقال تجربیات و الگو‌های موفق انجام می‌گیرد تصریح کرد: جهاددانشگاهی بر اساس تفاهم‌نامه همکاری مشترک با دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی استان تلاش می‌کند تا فضای مناسبی برای بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود جهت توسعه استان اردبیل به وجود آورد.
وی از برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی برای توانمندسازی مدارس استان و تبدیل آن‌ها به مدارس کارآفرین خبر داد و اظهار کرد: ما ایجاد این مدارس در اردبیل را در مؤسسه نخبگان بنا نهادیم و امیدواریم در آینده شاهد تربیت نخبگان و مدیران برتر فناور در استان اردبیل باشیم.
عیسی عیسی‌زاده، مدیر مؤسسه آموزشی فرهنگی نخبگان اردبیل، نیز در این جلسه توجه به حوزه تعلیم و تربیت معلّمان را یادآور شد و اظهار کرد: چشم‌انداز این مؤسسه در سه محور تعریف شده که یکی از محور‌های اصلی آن تربیت شخصیت متحول و کارآفرین است که با محوریت این اصل، تفاهمنامه همکاری با جهاددانشگاهی استان اردبیل منعقد شد.
عیسی‌زاده، خاطرنشان کرد: ذهن دانش‌آموزان سرشار از ایده‌ها و تفکرات ناب فناورانه است که تلاش می‌کنیم با ایجاد فضای مناسب، زمینه را برای کشف این استعداد‌ها در مدرسه نخبگان اردبیل فراهم کنیم.
وی مشکل جامعه امروز را تحصیلات بالای همگانی بدون پشتوانه علمی و تخصصی دانست و افزود: هر فردی باید در رشته تحصیلی خود اطلاعات کامل و کافی داشته باشد که عملیاتی کردن این ذهنیت‌ها و تولید محصول و تکنیک‌های فناورانه نیازمند توجه مسئولان است.
عیسی‌زاده تربیت نسل شایسته و مفید در جامعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: جهاددانشگاهی با انتخاب مجتمع آموزشی نخبگان و طراحی رویداد‌های دیدار با فناوران فردا، راهگشای ایده‌پردازی‌های فناورانه در استان است که امیدواریم این سرمایه‌های علمی در استان به نحو شایسته هدایت شود.
انتهای پیام

captcha