اربعین به روایت تعزیه‌خوانان آذربایجان
کد خبر: 3759637
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

اربعین به روایت تعزیه‌خوانان آذربایجان

گروه هنر ــ همزمان با اربعین حسینی مراسم تعزیه‌خوانی چهارده معصوم (ع) با عنوان تکیه عزاداری ایرانی به سرپرستی نادر سالاری و با حضور عزاداران آذربایجانی و شهروندان سوگوار، در بوستان لواسانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم (ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸، این برنامه از ساعت ۹ صبح روز اربعین حسینی بااربعین به روایت تعزیه‌خوانان آذربایجان مناسک عزاداری و آیین‌های عزاداری آذری زبان‌ها آغاز خواهد شد و در ادامه، مراسم فتح نامه یزید و خلاص شدن اسرا با عزاداری شهروندان سوگوار حاضر در مراسم اجرا خواهد شد.

در این مراسم گروه تعزیه چهارده معصوم (ع) گوشه‌هایی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای وی را در دفاع از حق و عدالت به تصویر می‌کشند. هم چنین گروه تعزیه‏‌خوانی با اجرای مراسم آیینی و نمایشی به روایت هنری شخصیت و نقش آفرینی حضرت عباس (ع) در واقعه کربلا می‏‌پردازد.

مراسم عزاداری چهارده معصوم (ع) به مناسبت اربعین حسینی و در قالب ویژه برنامه «تکیه عزاداری ایرانی» به همت فرهنگسرای خاتم (ص) و با مشارکت هیئت مذهبی چهارده معصوم (ع) ازساعت ۹ تا ۱۴ روز سه شنبه ۸ آبان ماه در بوستان لواسانی شهرک ولیعصر (عج) میزبان شهروندان سوگوار خواهد بود.
انتهای پیام
captcha