«حسین، عشق جهانی»؛ میعادگاه زوار خارجی اربعین/ خدمت خالصانه طلاب در کمپینی مردمی+عکس
کد خبر: 3759696
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
ایکنا گزارش می‌دهد/

«حسین، عشق جهانی»؛ میعادگاه زوار خارجی اربعین/ خدمت خالصانه طلاب در کمپینی مردمی+عکس

گروه بین‌الملل ــ در عمود ۹۷۵ در مسیر نجف به کربلا، موکبی برپا شده است که از زوار خارجی(غیرایرانی و عراقی) برای عضویت در کمپین «حسین؛ عشق جهانی» عضویت به عمل می‌آورد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ جوانانی از ملیت‌های مختلف اسپانیایی پاکستانی، آفریقایی، آذربایجانی و .. از زوار غیر ایرانی و عراقی برای عضویت در کمپین «حسین عشق جهانی: الحسین الحب العالمی» نام نویسی به عمل می‌آورند و این کمپین بخش بین‌المللی کمپین «الحسین یجمعنا» در راهپیمایی اربعین است.

ایجاد تعامل میان زوار خارجی شرکت کننده در مراسم اربعین به زبان‌های مختلف، برپایی نمایشگاه عکس زائران و اهدای عکس یادگاری به آن‌ها، اعطای مجوزهای لازم به اعضای کمپین برای فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای، ارسال دعوت نامه برای شخصیت‌های برجسته جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان با هدف فهم این حماسه عظیم و برپایی جلسات تخصصی برای توضیح ابعاد شخصیت امام حسین(ع) از اهداف ایجاد این کمپین و برپایی موکب «حسین، عشق جهانی» اعلام شده است.

از مهمترین فعالیت‌های این کمپین ارائه خدمات فنی و رسانه‌ای با هدف توضیح موضوع کمپین به ویژه اربعین و ارتباط میان اعضای شبکه‌ای از دوستداران امام حسین(ع) از سراسر جهان به منظورانجام فعالیت‌های بین‌المللی مؤثر است.

این کمپین حسینی در حقیقت تریبونی مردمی برای معرفی امام حسین(ع) به همه جهانیان است و در آن تلاش می‌شود با ایجاد ارتباط میان دوستداران امام حسین(ع) با یکدیگر از سراسر جهان زیرساخت‌های لازم برای تولیدات فنی و رسانه‌ای با موضوع امام حسین برنامه‌ریزی و به اشتراک گذاشته شود.

مخاطبان «حسین، عشق جهانی» تنها شیعیان و مسلمانان نیستند، بلکه همه آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان جهان می‌توانند عضو شوند چرا که حسین(ع) بزرگترین معلم برای این آزادگی و قیام عاشورا، تبلور ایثار در راه رسیدن به این آزادی است.
عباس حیدر توحیدی، طلبه پاکستانی است که در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کند و مسئولیت نام نویسی از زوار اردوزبان را برعهده دارد.

فردا/حسین عشق جهانی؛ میعادگاه زوار خارجی در عمود ۹۷۵


وی در گفت‌و‌گو با ایکنا در این باره می‌گوید: مقر اصلی این کمپین در ایران است و ما اینجا از زائران هندی، پاکستانی، کشمیری و ...که به زبان اردو سخن می‌گویند، نام‌نویسی می‌کنیم.
حسین سلیمان اف، از طلبه‌های کشور آذربایجان است که در حوزه علمیه قم تحصیل می‌کند و مسئولیت عضوگیری زوار آذربایجانی گرجستانی، زائران ترکیه و.‌. را برعهده دارد.

فردا/حسین عشق جهانی؛ میعادگاه زوار خارجی در عمود ۹۷۵

وی تأکید می‌کند : تلاش‌های زیادی در جریان است که رویداد عظیم پیاده روی اربعین را کم رنگ کند و به همین خاطر ما در این کمپین نشان می‌دهیم که زوار اربعین فقط عراقی و ایرانی نبوده و از کشورهای مختلف جهان هستند.
ابراهیم الطیب، طلبه حوزه علمیه قم نیز از کشور غنا است که مسئولیت نام نویسی از زوار خارجی انگلیسی زبان و عرب زبان را که غیرایرانی و عراقی هستند، برعهده دارد.

فردا/حسین عشق جهانی؛ میعادگاه زوار خارجی در عمود ۹۷۵


بنا بر این گزارش، در کنار موکب الحسین الحب العالمی که به زوار غیرایرانی و عراقی اختصاص دارد، موکب «الحسین یجمعنا» واقع شده که پذیرای زوار ایرانی و عراقی است و برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی اجرا می‌کند.

حسین عشق جهانی؛ میعادگاه زوار خارجی در عمود ۹۷۵

حسین عشق جهانی؛ میعادگاه زوار خارجی در عمود ۹۷۵

captcha