پایش هوایی پلیس در اصلاح مسیرهای حرکتی زائران
کد خبر: 3759745
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

پایش هوایی پلیس در اصلاح مسیرهای حرکتی زائران

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تمهیدات پلیس برای مدیریت جمعیت و بهره‌گیری از امکانات پایش هوایی در مدیریت راه‌ها از آغاز موج بازگشت زائران به کشور خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سردار محمد شرفی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس با اشاره به اینکه بازگشت زائران به میهن اسلامی آغاز شده است، اظهار کرد: پلیس پیشگیری با آمادگی کامل برای مدیریت بازگشت زوار به کشور حاضر است و با ابتکار عمل و پایش راه‌ها می‌تواند در هرلحظه اقدامات لازم را برای کنترل لایه به لایه جمعیت انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه زائران حرم حسينی هنگام بازگشت صبر و بردباری بيشتری داشته و همواره به اطلاع‌رسانی پليس توجه کنند، افزود: پليس پيشگيری با برنامه‌ريزی جامع، تمامی امکانات لازم را در مسير بازگشت زائران پيش‌بينی کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: طرح‌های مربوط به پوشش‌ انتظامی و ترافيکی برای تسهيل در روند بازگشت زائران تدوين و وظايف هريک از یگان‌ها، به آ‌ن‌ها ابلاغ شده و با پایش هوایی که توسط این پلیس و دیگر پلیس‌های تخصصی به صورت مستمر از مسیرهای بازگشت انجام می‌شود، امکان اتخاذ بهترین تصمیم و اصلاح مسیرهای حرکتی زائران به خوبی فراهم است.

این مقام ارشد انتظامی، در مورد تمهیدات ترافيکی که برای تسهيل بازگشت زائران اعمال شده است، بيان کرد: در اين راستا هماهنگی‌های بسياری با مسئولان استانی، شهرستان‌ و همچنين واحدهاي خدمات شهري انجام گرفته است تا با همکاري ساير دستگاه‌ها بتوان تمامي ظرفيت‌هاي موجود را در اجراي اين ماموريت مهم به کار گرفت.

فرمانده قرارگاه ابوذر اربعین، با اشاره به اينکه در هنگام بازگشت نيز بار سنگينی بر دوش پايانه مرزی مهران و استان ايلام قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: پليس پيشگيری نيز مانند ساير بخش‌های نيروی انتظامي توجه ويژه‌اي به اين پايانه مرزي دارد و آماده است تا متناسب با شدت گرفتن موج بازگشت زائران به ميهن، توان و تمرکز خود را بر اين محور افزايش دهد.

سردار شرفی در پایان توجه به مقررات رانندگی را حائز اهمیت دانست و در این رابطه خاطرنشان کرد: رانندگان وسائط نقلیه عمومی که از پایانه‌های مرزی نسبت به جابه‌جایی زائرین اربعین به سایر نقاط کشور اقدام می‌کنند، مقررات رانندگی را رعایت و با حوصله بیشتری برای بازگشت امن هموطنان تلاش و با ماموران پلیس همکاری لازم را به عمل آورند.

مریم بشیری

انتهای پیام

captcha