61 درصد زوار مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده اند
کد خبر: 3760319
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

61 درصد زوار مرز مهران را برای بازگشت انتخاب کرده اند

دبیر ستاد اربعین گفت: تاکنون حدود ۶۱ درصد مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب کرده اند.

به گزارش ایکنا؛ مهر نوشت: شهریار حیدری نیمروز چهارشنبه در گفتگو با رادیو اربعین افزود: از تعداد بیش از دو میلیون زائر که برای مراسم اربعین مشرف شده بودند تا کنون بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر وارد کشور شده اند.

وی با اشاره به رصد مانیتورینگ مرزهای زمینی و روان بودن تردد در مرز های مهران، شلمچه و چذابه گفت: در هیچ یک از نقاط مرزی هیچ ازدحامی را شاهد نیستیم.

شهریار حیدری تصریح کرد: برخی ساعات ازدحامی را به دلیل مشکلات حمل و نقل در پایانه برکت شاهد بودیم که با تدابیر اتخاذ شده این مشکل به زودی حل می شود.

دبیر ستاد اربعین ادامه داد: نیازمندی زوار برای حمل و نقل پیش بینی شده و نسبت به تامین وسایل اقدام شده است.

وی با اشاره به تخمین ورود حدود ۱۲ هزار نفر طی هر ساعت و نیاز ۴۵ درصد از این تعداد به حمل و نقل عمومی جاده ای گفت: با توجه به پیش بینی اوج ورود طی عصر امروز و امشب، سه هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جهت جا به جایی زوار طی ۲۴ ساعت آینده تامین شده است.

شهریار حیدری افزود: تدابیر میدانی در خاک عراق نیز برای مدیریت جمعیت در نظر گرفته شده است.

دبیر ستاد اربعین ادامه داد: برخی از زوار که با خودرو شخصی به پایانه مهران مراجعه نکرده اند توسط اتوبوس های مجانی در خاک عراق به پایانه های مرزی چذابه و شلمچه منتقل می شوند.

وی علت این اقدام را تعدیل ترافیک مرز مهران عنوان کرد و گفت: میزان ورود و خدمات حمل و نقل در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه بسیار روان است .

شهریار حیدری تصریح کرد: هیچ گونه ترافیک و توقفی را در مرز های شلمچه و چذابه و مسیر های مواصلاتی این پایانه های مرزی نداریم.

captcha