هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان، پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه هستند
کد خبر: 3761014
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان، پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه هستند

گروه سیاست و اقتصاد ـ دشمن‌شناسی، در دوره کنونی که در یک جنگ نرم با دشمن قرار داریم، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و در این راستا دانشجویان به‌عنوان قشر فرهیخته جامعه در بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی به جامعه وظیفه خطیری برعهده دارند و باید اهداف دشمن برای مقابله با اسلام و قیام منجی عالم بشریت را در جامعه تبیین کنند.

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، بصیرت‌‌افزایی و دشمن‌شناسی، از محوری‌ترین مباحث در موضوع دفع تهدید‌ها و دفاع از یک ملت است، در طول تاریخ همواره امت‌هایی بوده‌اند که در اثر غفلت از دشمنان و نبود آگاهی و بصیرت لازم در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در شناخت توطئه‌های بیگانگان ناکام بوده‌اند.
امام‌ علی(ع) در کلام خود در این‌باره می‌فرمایند: «کسی که در برابر دشمنش به خواب رود، غافلگیرانه، دشمن او را از خواب بیدار می‌کند.» و در همین رابطه امام‌ خمینی(ره) نیز فرمودند: «نباید غافل باشیم، ما باید بیدار باشیم و توطئه‌های آن‌ها را قبل از اینکه با هم جمع بشوند، خنثی کنیم».
رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود می‌فرمایند: «یک ملت باید دشمن خود را بشناسد، نقشه دشمن را بداند و خود را در برابر آن تجهیز کند، هیچ معروفی برتر از نجات ملت‌ها از چنگال قدرت اهریمنی استکبار و هیچ منکری زشت‌تر از وابستگی و خدمت به مستکبران نیست».
یکی از مهم‌ترین ابعاد جنگ دشمنان، بهره‌گیری از جنگ نرم و روانی بوده که در آن تلاش دشمن بر این است تا با طراحی قبلی و بدون به‌کارگیری ابزار نظامی به نتایج موفقیت‌آمیز یک جنگ تمام عیار در عرصه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دست یابد و درواقع جنگ روانی شامل اقداماتی ازپیش تعیین‌شده برای انتقال اطلاعات و شواهد معین به مخاطبین با هدف تأثیرگذاری بر احساسات، انگیزه‌ها، اهداف و نیز تأثیر بر رفتار دولت‌ها، سازمان‌ها، گروه‌ها و افراد است.

نقش مهم دانشجویان در بصیرت‌افزایی جامعه

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه
رحیم عباس‌زاده، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی در رابطه با بصیرت‌افزایی در دوره کنونی گفت: نقش دانشجویان در بصیرت‌افزایی و شناخت دشمنان در برهه کنونی که در جنگ اقتصادی و رسانه‌ای با دشمن قرار داریم، بسیار حساس بوده و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، دانشجویان، افسران جنگ نرم هستند و وظیفه خطیری برعهده دارند.
وی با تأکید بر اینکه دانشجویان همواره در ۱۳ آبان‌های سال ۱۳۴۲، ۱۳۴۳ و ۱۳۵۷ نقش بزرگی ایفا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: دانشجویان، در راستای بصیرت‌افزایی در دانشگاه‌ها، وظیف سنگینی برعهده دارند، اکنون دشمن می‌خواهد به ما القا کند که توان مقابله با مشکلات اقتصادی نداریم، در حالی که اینگونه نبوده و امروز دشمن نیز به همین مسئله اذعان کرده که ما توانایی ایستادگی در برابر مشکلات را داریم.
عباس‌زاده ادامه‌ داد: بنابه فرموده مقام معظم رهبری، در کشور هیچ مسئله‌ای نیست که نتوان به دست جوانان آن را حل کرد و امروز دانشجویان با توانمندسازی، بصیرت و روحیه انقلابی و جهادی در عرصه‌های مختلف جامعه حضور داشته و نقش مؤثر خود را ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه اکنون در یک جنگ رسانه‌ای با دشمن قرار داریم، تصریح کرد: جنگ رسانه‌ای در واقع این است که دشمن مشکلاتی را که وجود ندارند، تزئین کرده و بزرگ‌نمایی می‌کند و در اجتماع بین مردم القا می‌کند که ما توانمندی مقابله با تحریم‌ها را نداریم و ما باید بتوانیم به کمک قشر دانشجو در بین آحاد مردم بصیرت‌افزایی کنیم.
تفکر انقلابی؛ ضامن استقلال و آزادی کشور

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه
سیدکاظم یکانی، معاون فرهنگی‌ ـ دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی در همین رابطه اظهار کرد: ملت ایران انتخاب کرده‌است که استقلال خود را در برابر قدرت‌های استکباری و در راس آن‌ها آمریکا حفظ کند، باید از این انتخاب محافظت کرد و نباید اجازه داد تفکر انقلابی در کشور که ضامن استقلال و آزادی است، تضعیف شده و در انزوا قرار گیرد.
وی درخصوص اینکه واقعاً آمریکا و دشمنان نظام جمهوری اسلامی از کشور ما چه می‌خواهند، ادامه داد: این سوال را هنری کسینجر استراتژیست کهنه‌کار آمریکایی این‌گونه پاسخ می‌دهد که ایران باید از یک نهضت به یک کشور تبدیل شود، به یک کلام، ایران نباید انقلابی باشد و دیگران را تشویق به انقلابی‌ بودن کند، ایران، باید مانند دیگر کشور‌ها خود را در چهارچوب نظمی تعریف کند که آمریکا در جهان ایجاد کرده‌ است.
یکانی گفت: ایران نرمال از نظر آمریکا باید دست از حمایت مستضعفان و مظلومان به ویژه ملت فلسطین بردارد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد، صدور انقلاب را متوقف و در داخل مرز‌های خود محدود شود، سیاست خارجی آمریکا در سطوح بین‌المللی و منطقه‌ای را به چالش نکشد و حمایت و پشتیبانی از گروه‌های مقاومت اسلامی مانند حماس و حزب‌الله را تعطیل کند.
وی بااشاره به اینکه مقاومت و عدم سازش در مقابل سیاست‌های استکباری آمریکا تنها راه پیروزی است، افزود: هزینه سازش با آمریکا، تبدیل‌شدن به کشوری است که از صدر تا ذیل در اختیار آمریکایی‌ها بوده و همان‌گونه که این روز‌ها وضعیت عربستان سعودی را می‌بینیم، آمریکایی‌ها درحالی که نفت این کشور را می‌برند و سلاح تحویل آن‌ها می‌دهند، سرشان هم می‌زنند و ترامپ با انواع توهین‌ها آن‌ها را خطاب می‌کند.
معاون فرهنگی‌دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی بابیان اینکه در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به انواع روش‌ها و ابزار‌ها توسل جسته تا قطار انقلاب اسلامی را از ریل خود خارج کند، اظهار کرد: نفوذ در اطرافیان امام (ره)، حمایت از صدام حسین و تهاجم فرهنگی و هزاران موارد دیگر همه تیر‌هایی هستند که در این چهل‌ساله از کمان خصم آمریکا علیه ایران خارج شده‌ است.
هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیامک جعفرزاده، عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در رابطه با اینکه دشمنان از چه چیز اسلام هراس دارند که برای نابودی آن برنامه‌ریزی کرده و میلیارد‌ها هزینه می‌کنند، گفت: اکنون در جهان یک ایدئولوژی اسلامی وجود دارد و برمبنای آن می‌توان گفت که شیعه عاشورا دارد، ظهور دارد و به اول و آخر اعتقاد دارد که آغاز آن با قیام خونین عاشورا بود و پایان آن نیز با قیام سبز ظهور مهدی موعود(عج) خواهد بود و این همان مساله‌ای است که دشمنان را به هراس انداخته‌ است.
وی با بیان اینکه امروز بحران معنویت و هویت در جهان حاکم است، تصریح کرد: تنها عامل آرامش‌بخش جامعه بحران‌زده کنونی، فرهنگ مهدویت و انتظار است و دشمن درصدد است تا با شگرد‌ها و روش‌های مختلف و هزینه‌های هنگفت میلیاردی، با این فرهنگ مقابله کند و اینجاست که می‌توان گفت، اسلام همواره برای دشمنان ما یک زنگ خطر است و در نهایت همان‌گونه که خداوند متعال فرموده است، دین اسلام بر تمام ادیان غالب خواهد شد و مصداق بارز این امر در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) رخ خواهد داد و این امری‌است که دشمنان بهتر از ما از آن آگاه بوده و برای مقابله با این ظهور از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.
جعفرزاده درخصوص اینکه دشمن چگونه ذهن‌ها از موضوعات اصلی به فرعی می‌کشاند و کاری می‌کند که دیگران باب میل آنان فکر کنند، تصریح کرد: یکی از شگرد‌های شیطان این است که گناه را در چشم انسان زیبا جلوه می‌دهد و امروز نیز دشمنان دین مبین اسلام، منفورترین و به‌ گناه‌آلوده‌ترین اعمال را به زیباترین شکل ممکن تبلیغ کرده و در معرض دید همگان بخصوص نسل جوان که بسیار تأثیرپذیر هستند، قرار می‌دهند.
این استاد فقه و اصول در پاسخ به این سؤال که سبک زندگی انسان‌ها در عصر حاضر بیشتر به سبک و زندگی جوامع غربی تمایل پیدا کرده و دشمنان چگونه توانسته‌اند ماهیت و شکل زندگی ما را دستکاری کنند، گفت: اگر فکر، باور و شناخت انسان تغییر کند، بدون شک رفتار او نیز تغییر خواهد کرد و به تبع آن زندگی او نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و امروز دشمن با تلاش بر روی تغییر فرهنگ و فکر ما درصدد است تا ما را به سوی فرهنگی که باب میل خود اوست، بکشاند.
وی درخصوص راهکار‌های بصیرت‌افزایی در مقابل شگرد‌های دشمنان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ همواره انسان‌ها ثابت بوده‌اند، ولی ادیان متفاوت بوده و ما بر همین راستا باید امروز در راستای اصلاح مبنای فکری جامعه، به‌خصوص از نسل کودکی تلاش کنیم، همان‌گونه که دشمنان با صرف هزینه‌های گزاف فیلم‌های تاثیرگذاری در جهت تخریب اسلام می‌سازند، ما نیز باید برای مقابله با این تبلیغات، با صرف هزینه‌های چندین برابری، فکر کودکان خود را به سمت‌‌وسوی الهی کشانده و دشمنان اسلام را به آنان بشناسانیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین جعفرزاده باتاکید بر اینکه امروز در یک جنگ نرم باور‌ها و اعتقادات دینی قرار داریم، تصریح کرد: امروز با وجود اینکه جوانان، مدارج عالی را در دانشگاه‌ها طی می‌کنند، اما نسبت به اعتقادات بسیار سست بوده و این دقیقا همان نقطه کور مشکلات جامعه است که دشمن به خوبی آن را شناخته و بر تقویت هرچه بیشتر آن برنامه‌ریزی می‌کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه در رابطه با نقش جامعه در بصیرت‌افزایی جوانان افزود: امروز در دانشگاه‌ها شاهد تناقض‌گویی میان اساتید هستیم، هر استاد، عقاید و نظرات خاصی دارد که دانشجویان در مواجهه با این نظرات متفاوت سردرگم می‌شوند و خانواده، محلی است که باید جوان بتواند در آن پاسخ سؤالات خود را بیابد و دومین مکان پس از خانواده در مساجد و نزد عالمان دینی است که علمای دینی نباید افراد متحجر باشند و باید بتوانند به تمامی شبهات جوانان پاسخ دهند.
سیاست دین اسلام، دشمنان را به تکاپو واداشته‌ است

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین پناهی، استاد حوزه علمیه بیجار در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دشمن هر آن کسی است که نسبت به جان، مال، ناموس و معیشت انسان طمع داشته‌ باشد، گفت: ما برای دشمن‌شناسی نیاز به رکن ولایت داریم که اگر کسی به ولایت اعتقاد داشته باشد و هیچ‌گاه از آن جدا نشود، خواهد توانست دشمنان زمانه خود را بشناسد.
وی بااشاره به اینکه تمامی انسان‌ها باید در زندگی خود به اصل ولایت قائل باشند، تصریح کرد: در جامعه امروزی مشکل اساسی این است که دشمنان با اصل ولایت مخالف هستند در حالی‌که ولایت، عین حق است و شخصی که در مقابل اهمیت ولایت ایستادگی کند، در واقع دشمن سرسخت اسلام به‌شمار می‌رود.
این استاد فقه و اصول در پاسخ به این سوال که دشمنان از چه چیز اسلام هراس دارند که برای نابودی آن برنامه‌ریزی کرده و هزینه‌های گزافی را متحمل می‌شوند، خاطرنشان کرد: دین اسلام، برخلاف سایر ادیان الهی، یک دین صرفا عبادی نبوده و در واقع یک دین سیاسی است که برای اداره جوامع نیز برنامه دارد و همین سیاسی‌بودن دین مبین اسلام که راهکار‌های اداره جامعه را نشان می‌دهد، دشمنان را ترسانده و به تکاپو واداشته است.
وی باتاکید بر اینکه جنبه سیاسی و استکبارستیزی دین مبین اسلام، دشمنان را وادار به مقابله با آن کرده‌است، بیان کرد: اسلام، دین تقابل بوده و اگر دشمنان موفق شوند، اسلام را از ما بگیرند، به راحتی بر ما غلبه خواهند کرد و به این صورت دیگر ولایت و انسانیت در روی زمین، معنایی نخواهد داشت.
پناهی بااشاره به اینکه اکنون در یک ناتوی فرهنگی قرار داریم، افزود: امروز جامعه ما با مسائل فرهنگی بسیاری درگیر بوده و دانشگاه‌ها به عنوان یکی از مراکز فرهنگی کشور باید در گزینش اساتید با دقت بیشتری عمل کنند، اساتید دانشگاه، باید به اصول و مبانی اعتقادی دین مبین اسلام واقف باشند، چرا که تمامی حرف‌ها و حرکات آنان برای دانشجویان الگو است.
جنگ نرم، تغییر باور‌ها است

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه
فاطمه محمدی، یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، بابیان اینکه در قرن ۲۱ که به قرن تکنولوژی معروف است، بصیرت، نقش بسیار مهمی دارد، تصریح کرد: امروز، تکنولوژی در افکار مردم نفوذ کرده و در واقع با گوشت و خون مردم عجین شده و در واقع چیزی که به عنوان جنگ نرم گفته می‌شود، همان تغییر باور‌ها است.
وی یادآور شد: بصیرت‌افزایی می‌تواند نقش مهمی در مقابل ایستادگی در برابر جنگ نرم ایفا کند و همین مساله بصیرت‌افزایی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر جوان متدین انقلابی می‌تواند داشته باشد و ما می‌توانیم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی که امروز جوانان بسیار پیگیر آن هستند، بصیرت‌افزایی را در سطح جامعه گسترش دهیم.
محمدی بااشاره به اینکه شهید بهشتی فرمودند: «دانشجو، موذن جامعه است»، خاطرنشان کرد: این جمله، همچنان پس از سال‌ها تازگی خود را داشته و در هر بازه زمانی قابل استفاده است و واقعا همین‌گونه است که دانشجو، به عنوان قشر فرهیخته و روشن‌فکر جامعه، نقش بسزایی در مساله بصیرت و دشمن‌شناسی برعهده دارد و مهم‌ترین مسئله این است که گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری در این راستا توام با هم در جامعه صورت گیرد.
دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه

هراس دشمنان از قیام سبز منجی عالم بشریت/ دانشجویان؛ پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه

همچنین در پایان منصور بهجت، دبیر شورای تبیین‌موازن دانشجویی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، ما باید بصیر زمانه باشیم و بخصوص دانشجویان که پیشتاز انقلاب هستند، می‌توانند در این مورد نیز پیشتاز بصیرت‌افزایی در جامعه بوده و باز هم با اقتدار، انقلاب اسلامی را به پیش ببرند.
وی بابیان اینکه در آستانه ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، افزود: تهدیدات دشمن روز به روز افزایش یافته و ما در این راستا باید آگاهی خود و جامعه را افزایش دهیم تا توانایی ایستادگی بیش از پیش در مقابل این تهدیدات را داشته‌باشیم.
بهجت تصریح کرد: همان‌گونه که تاکنون به فرمایشات و بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب عمل کرده‌ایم، از این پس نیز باید در راستای بیانات آنان در مقابل دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کنیم و همان‌گونه که تاکنون بدون نیاز به هیچ کشوری ایستادگی نموده‌ایم، باز هم بدون تکیه بر هیچ کشور دیگری به راه انقلابی خود ادامه دهیم.
نتیجه‌گیری
با توجه به اهمیت مبحث بصیرت و دشمن‌شناسی در دوره کنونی که با جنگ نرم اقتصادی و رسانه‌ای مواجه هستیم، برخورداری از بصیرت، آگاهی و شناسایی علت کینه‌توزی‌های دشمنان نسبت به دین مبین اسلام و ذکر ابزار‌های نفوذ دشمن در بین انسانها، باید خاطرنشان شد که دشمن، تمامی حرکات و حتی کلمات ما را زیر نظر دارد و از هر فرصتی در راستای سوءاستفاده، فروگذار نکرده و سعی دارد بر پیکره نظام و مردم ضربه بزند و مقابله با دشمن، امری لازم و ضروری است.
با استناد به آیات قرآن می‌توان گفت، دشمنان قسم‌خورده و کینه‌توز اسلام و مسلمین، هیچ خیر و خوبی را برای مؤمنان نمی‌خواهند و باید خواسته‌ها و تصمیمات باطن دشمنان را شناخت و هرگز به آنان تمایل نشان نداد و باید همواره نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان دین هوشیار و مواظب باشیم.
تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری باید سرمشق و سرلوحه تمامی امت اسلامی در عصر آخرالزمان باشد، تا به امید خدا این انقلاب به انقلاب منجی موعود حضرت ولی‌عصر(عج) متصل شود و مسئولان، مجلس، سازمان‌ها و نهاد‌ها با مدیریت صحیح، سعی در رفع بحران‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی از جامعه‌ اسلامی کرده و درحق این ملت، امید است که خیانتی از سوی آن‌ها صورت نگیرد.

گزارش از آرزو نوروزی 
انتهای پیام

captcha