تسهیلات با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان اختصاص یابد
کد خبر: 3763069
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۳

تسهیلات با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان اختصاص یابد

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار پیگیری مسائل جوانان پس از فارغ‌التحصیلی از مراکز آموزشی و دانشگاهی شد و بیان کرد: اختصاص تسهیلات با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان تاثیرگذار است؛ ضمن اینکه جوانان در سایه خدمت‌رسانی پس از دانشگاه تشویق می‌شوند.

تسهیلات با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان اختصاص یابد

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان عصر امروز، 20 آبان در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: رمز پیشرفت کشورها به ‌ویژه کشورهای صنعتی در سایه شیوه‌هایی مانند حوزه‌های علمیه است.

وی بر لزوم تشویق مهارت‌آموزی دانش‌آموزان توسط مسئولان آموزش و پرورش از ابتدای تحصیل تاکید کرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی با توجه به نیازهای جامعه بیشتر به بخش‌های کمی توجه شده و اکنون باید برای ارتقای کیفی فعالیت‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه بخش سنتی دیگر پاسخگوی نیازهای جامعه نیست، تصریح کرد: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای باید در قالب‌های علمی به جوانان ارائه شود و نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان دانشگاه کارآفرین در این زمینه حائز اهمیت است.

آیت‌الله فلاحتی، با اشاره به بیکاری جوانان به ‌ویژه در گیلان، گفت: فقر گیلان در زیر سرسبزی این استان پنهان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خواستار پیگیری مسائل جوانان پس از فارغ‌التحصیلی از مراکز آموزشی و دانشگاهی شد و بیان کرد: اختصاص تسهیلات با سود کم برای ایجاد اشتغال جوانان تاثیرگذار است؛ ضمن اینکه جوانان در سایه خدمت‌رسانی پس از دانشگاه تشویق می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ارائه خروجی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در مدارس موجب تشویق دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی می‌شود، اظهار کرد: هر جا نیاز به کمک باشد، دانشگاه‌های مولد را یاری می‌کنیم.

ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز، ایجاد ارزش را با تلاش سودمند جوانان امکانپذیر دانست و گفت: مهارت‌آموزی باید از آموزش و پرورش آغاز شود و از اهداف دانش‌آموزان باشد.

وی به وضعیت کشورهای پیشرفته در زمینه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: در کشورهای توسعه یافته 80 درصد از دانش‌آموزان وارد بازار کار می‌شوند و تنها 20 درصد به دانشگاه‌ها می‌روند.

این مقام مسئول، تشویق دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی را نیازمند گفتمان اجتماعی ملی خواند و بیان کرد: امر مذکور طلب می‌کند در برنامه‌های درسی تغییر اساسی ایجاد کنیم تا عملیاتی و کارگاهی شود.

صالحی عمران، با بیان اینکه برای عملیاتی و گارگاهی شدن برنامه‌های درسی دانش‌آموزان ورود کردیم، یادآور شد: برنامه‌های درسی باید طوری باشد تا پس از آموزش بتواند منشا درآمد برای جوانان باشد.

انتهای پیام

captcha