زمین 155 واحد آموزشی استان کردستان وقفی است
کد خبر: 3763371
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷

زمین 155 واحد آموزشی استان کردستان وقفی است

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف در حوزه آموزش، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خدمات ارزنده‌ای داشته است، گفت: زمین احداث ۱۵۵ واحد آموزشی استان کردستان وقفی است.

زمین 155 واحد آموزشی استان کردستان وقفی است

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در مراسم به صدا درآمدن زنگ وقف که امروز، 21 آبان ماه در دبیرستان رستگاران سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آثار و برکات سنت حسنه وقف در بسیاری از بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، دینی و ... نمود عینی دارد.
وی با اشاره به اینکه سنت حسنه وقف در حوزه آموزش، تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خدمات ارزنده‌ای داشته است، افزود: زمین احداث ۱۵۵ واحد آموزشی استان کردستان وقفی هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه نیات واقفان باید به سمت نیازهای روز جامعه هدایت شود، بیان کرد: وجود وقف‌های با نیت کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت مستعد و علم و فناوری در کنار اجر معنوی، زمینه‌ساز توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور است.
وی با اشاره به کمبود وقف هایی با نیت تحصیل و علم و فناوری در استان اعلام کرد: امیدواریم خیرین و واقفان خیراندیش نیات خود را سمت علم و فناوری و تحصیل دانش آموزان هدایت کنند تا شاهد پیشرفت روز افزون علمی استان و در نتیجه کشور باشیم.
حجت‌الاسلام نوروزی ۹۵ درصد نیت واقفان کردستانی را مربوط به مساجد دانست و عنوان کرد: ما مخالف مسجد سازی نیستیم اما از مردم تقاضا داریم نیات خود را به سمت نیازهای روز سوق دهند.
وی به نواخته شدن زنگ وقف در ۱۰ مدرسه استان اشاره کرد و افزود: این برنامه در راستای نهادینه کردن فرهنگ وقف بین دانش‌آموزان و اولیای مدرسه برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha