وقف‌های نوین با توجه به نیاز‌های جامعه ترویج داده شود
کد خبر: 3763886
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

وقف‌های نوین با توجه به نیاز‌های جامعه ترویج داده شود

گروه اجتماعی - معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان هرمزگان با بیان اینکه وقف‌های نوین با توجه به نیاز‌های جامعه باید ترویج داده شود گفت: توجه به امور خیریه، گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم است.

وقف‌های نوین با توجه به نیاز‌های جامعه باید ترویج داده شود

حسین صفری، معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، با اشاره به قدمت و سابقه وقف در تاریخ در اسلام و ایران و اروپا، اظهار کرد: وقف در ایران سابقه طولانی دارد، اما نیاز‌های امروز جامعه با نیاز‌های دهه‌های قبل متفاوت است بنابراین سازمان اوقاف نیز به دنبال ترویج وقف‌های نوین است.
معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات وبقاع متبرکه استان هرمزگان، با اعلام این که مراکز مشاوره اوقاف هرمزگان در دهه وقف تشکیل شده است، ابراز کرد: در این مرکز نیاز‌های استان احصاء شده است و واقفان با مشورت با این افراد می‌توانند با نیاز‌های واقعی استان آشنا شوند.
صفری با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های سازمان اوقاف بکارگیری شیوه‌های نوین در مدیریت موقوفات است، بیان کرد: برای بهره‌وری بهتر از موقوفات مثلاً در حوزه کشاورزی از شیوه‌های نوین استفاده می‌کنیم تا موقوفه و رقبه‌ها بهره‌وری بهتری داشته باشند.
این مقام مسئول تصریح کرد: اگر موقوفه‌ها واقعاً به آبادانی و بهره‌وری برسند، بخش عمده‌ای از معضل اجتماعی رفع خواهد شد.
معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف هرمزگان اضافه کرد: وقف در بسیاری از روایات اسلامی به‌عنوان صدقه جاریه تعبیر شده و دارای ثواب و فضیلت‌های فراوانی است.
صفری افزود: متولیان وقف باید برای برای شناساندن و تبلیغ و تقویت وقف تلاش کنند و اهمیت وقف و برکات آن را برای مردم تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: وقف خیراتی مستمر و جاری است و برکات و ثواب آن برای واقف برای همیشه استمرار دارد.
صفری در پایان گفت: توجه به امور خیریه، گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم است که در سایه وقف امکان‌پذیر می‌شود.
انتهای پیام

captcha