آیین تودیع و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان برگزار شد
کد خبر: 3764575
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

آیین تودیع و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان برگزار شد

گروه سیاست و اقتصاد - آیین تودیع و معارفه استاندار پیش از ظهر امروز، شنبه ۲۶ آبان‌ماه در تالار حکیم فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

آیین تودیع و معارفه استاندار سیستان‌وبلوچستان برگزار شد

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، آیین تودیع و معارفه استاندار، پیش از ظهر امروز، شنبه 26 آبان‌ماه در تالار حکیم فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.
آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم بیان کرد: برای بررسی عملکرد هر مسئولی، باید اهرم زمان و مکان را ملاحظه کرد؛ این که در چه شرایطی و در چه موقعیتی آن سمت را عهده‌دار بوده است.
وی ادامه داد: محبی (استاندار سابق) از قبل و در دولت اصلاحات هم در این استان مسئولیت داشت و اتفاقاً کار کلیدی هم در دست داشت و به شکلی عمل کرد که آن عملکردش باعث واگذاری پست استانداری به وی شد.
امام جمعه زاهدان اظهار کرد: موهبتی (استاندار جدید) نیز چهره نا آشنایی نیست، بلکه ده‌ها سال سابقه خدمت در این استان را داشته است، فلذا دیگر فرصت آزمون و خطا نیست، بلکه باید از همان روز اول، کار را شروع کند.
پایه اقتصادی استان در بخش خصوصی ضعیف است
غلامرضا مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این مراسم بیان کرد: نباید سیستان وبلوچستان را با سایر استان‌ها مقایسه کنیم چرا که این استان در بخش ملی به جز سه کارخانه موجود که تنها یک درصد تولید ناخالص دارد، سهم دیگری نبرده است.
وی ادامه داد: پایه اقتصادی سیستان وبلوچستان در بخش خصوصی ضعیف است که باید تقویت شود؛ تا این لحظه تنها 10 درصد کارها به بخش خصوصی واگذار شده است، در حالی که طبق قانون ما باید 30 درصد پروژه‌ها را به این بخش واگذار می‌کردیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: بخش معدن و شیلات استان ظرفیت بسیار بالایی دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.
هیچ مسئولی برای کمک به سیستان‌وبلوچستان جواب منفی نمی‌دهد
اسماعیل جبارزاده، معاون سیاسی وزیر کشور نیز در این آیین بیان کرد: سیستان و بلوچستان، اولین استانی است که در سری جدید عزل و نصب استانداران، معارفه استاندار آن صورت می‌گیرد.
وی افزود: احمد موهبتی، نیروی کارآزموده‌ای است که جوان بودن، جدیت، پیگیر بودن و پشتکار داشتن از ویژگی‌های شخصیتی اوست.
معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: هیچگاه پیش نیامده که تقاضایی برای کمک به سیستان و بلوچستان صورت گیرد و با جواب منفی روبه‌رو شود، بلکه همیشه جواب مثبت است و این ویژگی منحصر به‌فرد این استان است.
جبارزاده ادامه داد: توصیه من به استاندار جدید سیستان و بلوچستان، کادرسازی است، به‌طوری که وقتی قرار است استان را ترک کند، سه چهار نیروی متخصص مانند خودش تربیت کرده باشد؛ هر معاون به اندازه یک استاندار توانایی داشته باشد.

به گزارش ایکنا، در این مراسم از سید دانیال محبی، استاندار سابق، تکریم و احمدعلی موهبتی به عنوان استاندار جدید سیستان وبلوچستان معرفی شد.

انتهای پیام

captcha