برپایی جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در خراسان‌شمالی
کد خبر: 3764599
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

برپایی جشنواره «جهادگران علم و فناوری» در خراسان‌شمالی

گروه اجتماعی - پنجمین جشنواره «جهادگران علم و فناوری» آذرماه امسال در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود.

برپایی جشنواره «جهادگران علم و فناوری»در خراسان‌شمالی

مهدی احمدی، دبیر این جشنواره در گفت و گو با ایکنا از خراسان‌شمالی، گفت: جشنواره «جهادگران علم و فناوری» با عنوان «ایده، ابتکار، اختراع» دوم آذرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره در سه سطح دانش آموزی، اساتید و دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار و به صورت جداگانه در این سه سطح بررسی و مقایسه می شود.
احمدی با بیان اینکه جشنواره درچهار محور«صنعت، کشاورزی، گردشگری و علوم انسانی» اجرا می‌شود، گفت: در محور صنعت (طرح های حوزه دفاعی، صنایع تبدیلی و تکمیلی)، محور کشاورزی(فراوری گیاهان دارویی، روش های ایجاد ارزش افزوده در محصولات باغی و زراعی) و محور گردشگری (ابزارآلات صنایع دستی - بوم گردی) و علوم انسانی مورد پژوهش قرار خواهد گرفت.
دبیر جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان‌شمالی با بیان اینکه به طرح‌های برترارسال شده به جشنواره پس از داوری گواهی پذیرش معتبر اعطا خواهد شد، افزود: اگر سطح طرح‌های ارائه شده به جشنواره بالاتر از بودجه استانی باشد، برای حمایت و تولید به سطح کشوری ارسال می شود.
به گفته وی از طرح های منتخب حمایت های مالی می شود و برای آقایان تا سقف 9 ماه کسری خدمت محسوب می شود.
احمدی خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری جشنواره شناخته شدن مبتکرین و مخترعین و همچنین آشنایی آنها با پارک علم و فناوری است.
وی زمان جشنواره را دو آذر ماه ساعت 9 صبح اعلام کرد،گفت:علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند فرم‌های ارائه طرح را از طریق دبیرخانه جشنواره دریافت کرده و طرح های خود را به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.
انتهای پیام

captcha