برگزاری نشست تخصصی کتابخوان در کردستان
کد خبر: 3765019
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

برگزاری نشست تخصصی کتابخوان در کردستان

گروه فرهنگی- نشست تخصصی کتابخوان به همت جهاددانشگاهی کردستان و با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان امروز، 27 آبان ماه در سالن جلسات کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

برگزاری نشست تخصصی کتابخوان در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان،چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی کردستان در نشست تخصصی کتابخوان که امروز، 27 آبان ماه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مسائل علمی و فرهنگی جزء رسالت‌های اصلی جهاددانشگاهی است.
وی افزود: واحد انتشارات جهاددانشگاهی به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف معرفی چهار کتاب علمی و دانشگاهی، نشست تخصصی کتابخوان را با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان برگزار کرده است.
رئیس جهاددانشگاهی کردستان به واحد انتشارات جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ناشران برتر کشور اشاره و عنوان کرد: این انتشارات در طول سال کتاب های علمی و دانشگاهی مؤلفان استان کردستان را به چاپ می‌رساند.
وی یکی از مشکلات اساسی در سطح کشور و استان را پایین بودن سرانه مطالعه کتاب دانست و اعلام کرد: امیدواریم با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مناسب شاهد پیشرفت و رشد فرهنگ کتابخوانی در استان و نهادینه شدن آن در جامعه باشیم.
وی با بیان اینکه زمینه اصلی فعالیت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کتاب‌های علمی و دانشگاهی است، افزود: نمونه‌ای از این کتاب‌ها توسط تعدادی از همکاران جهاد دانشگاهی نوشته و چاپ شده است.
رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سنین کودکی در استان بیان کرد: برای نسل جدید باید از همین دوران ابتدایی علاقه به کتاب و کتابخوانی را فراهم کنیم تا شاهد نتایج مطلوب ان در سنین بالاتر باشیم.
وی افزود: در این راستا جهاددانشگاهی کردستان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان بر این تلاش است که بتواند کتابخوانی را در استان گسترش دهند و افراد بیشتری به کتابخانه رجوع کنند.
سهراب‌نژاد به تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اشاره و اعلام کرد: یکی از موضوع‌های تفاهم‌نامه، ایجاد برنامه‌های مشترک همچون این نشست‌ها تخصصی بوده که بتواند مفید در راستا عمل کند.
وی در پایان یادآور شد: امیدواریم برگزاری این نشست و انعقاد تفاهم‌نامه زمینه‌ساز بستری برای فعالیت و همکاری بیشتر این دو نهاد علمی و فرهنگی در استان باشد.
در ادامه این نشست محمد عبدالملکی، مدیر کتابخانه کردستان، با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی و نهاد کتابخانه های عمومی دو نهاد علمی و فرهنگی است، اظهار کرد: در این راستا این نهاد فرهنگی می توانند فعالیت های مؤثرتری را باهم انجام دهند.
وی با بیان اینکه نشست‌های کتابخوان جزء برنامه‌ مصوبه‌های نهاد کتابخانه ملی کشور بوده، عنوان کرد: هدف این نشست‌ها ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بین افراد جامعه است که اگر این برنامه ادامه دار نباشد نمی تواند اثرگذاری داشته باشد.
عبدالملکی با تأکید بر ادامه دار بودن نشست‌های تخصصی کتابخوان با همکاری جهاددانشگاهی، یادآور شد: همیشگی و پیاپی بودن این نشست‌ها می‌تواند با حضور افراد عضو کتابخانه و دانشجویان جهاد دانشگاهی مفید باشد.
انتهای پیام

captcha