لباس روحانیت؛ لباس ورع و شرف/ روحانی باتقوا محبوب دل مردم است
کد خبر: 3766331
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

لباس روحانیت؛ لباس ورع و شرف/ روحانی باتقوا محبوب دل مردم است

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در استان لباس روحانیت را لباس ورع، شرف و تقوا برشمرد و گفت: روحانی باتقوا محبوب دل مردم است.

لباس روحانیت؛ لباس ورع و شرف/ روحانی باتقوا محبوب دل مردم است

به گزارش ایکنا از لرستان،، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد امروز پنج‌شنبه، یکم آذر در  مراسم عمامه‌گذاری رهپویان فقاهت و تزکیه طلاب حوزه علمیه لرستان که درخرم‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: پیامبر اسلام مکتبی را پایه‌گذاری کرد که سراسر نور اخلاص و طهارت است.

وی مکتب اسلام را مکتب سازنده، انسان‌ساز، تحول آفرین و برترین مکاتب دانست و افزود: رسول اکرم، رسول اعظم، دین ما دین اعظم و کتاب آسمانی ما برترین کتاب آسمانی و مصدق بر کتب آسمانی است.

آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که پیامبر اسلام برای اینکه دین اسلام دین جامع و جاوید بماند از ابزارهایی را استفاده کرد، ادامه داد: پیامبر اکرم بنیانگذار تمدن متعالی اسلام بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اخلاص را اولین ابزار معنویت برای تحقق مکتب اسلام دانست و با ذکر این مطلب که دومین ابزار معنویت تقوا و خداترسی است، اضافه کرد: ابزار دیگری که مکتب اسلام به دنبال آن بود عقلانیت بود که این عقلانیت در قالب حکمت آمده است چراکه حکمت  و دانش مبتنی بر عقل اصیل و درست است.

امام جمعه خرم‌آباد با ذکر این مطلب که امروز مکتب متعالی اسلام در عصر غیبت در اختیار روحانیت است، اضافه کرد: ما یاید این مکتب را پرورش داده و معرفی کنیم و وقتی ملبس می شویم بدانیم لباس روحانیت ورع، شرف و تقوا است.

این مفسر قرآن کریم با ذکر این مطلب که لباس روحانیت به انسان قداست می‌دهد، خاطرنشان کرد: قدر لباس را بدانیم و به لباس روحانیت افتخار کنیم و بدانیم امروز روحانیت باتقوا محبوب دل مردم است چراکه در بین اقشار جامعه روحانیت ملجا و پناهگاه مردم است.

وی با اشاره به این‌که طلاب عزم خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی جزم کنند، اضافه کرد: حفظ حرمت و احترام لباس روحانیت واجب است.

انتهای پیام

captcha