خداحافظی مدیر شبکه قرآن سیما و پایان یک جشنواره
کد خبر: 3766403
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

خداحافظی مدیر شبکه قرآن سیما و پایان یک جشنواره

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مهم‌ترین خبر هفته پایانی آبان‌ماه، خداحافظی مدیر شبکه قرآن و معارف سیما به دلیل بازنشستگی و تعیین سرپرست جدید بود.

خداحافظی مدیر شبکه قرآن سیما و پایان یک جشنواره

به گزارش ایکنا؛ آخرین هفته آبان ماه، شاهد رویدادهای قرآنی در گوشه و کنار کشورمان بودیم که ازجمله مهم‌ترین آنها می‌توان به خداحافظی مدیر شبکه قرآن سیما با این شبکه و معرفی سرپرست جدید آن و برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در مشهد اشاره کرد. در ادامه نگاهی گذرا به مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد، داشته‌ایم.

آغاز طرح ملی حفظ قرآن در بخش کارکنان دولت

روز شنبه و در اولین روز از هفته جاری از آغاز شدن طرح ملی حفظ قرآن کریم در بخش کارکنان دولت خبر داده شد. بر اساس این خبر که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد منتشر شده، طرح ملی حفظ قرآن کریم «بشارت ١٤٥٢» که از تابستان سال جاری با محوریت حفظ و مفاهیم سوره‌های جزء سی قرآن و با همکاری نهادها و سازمان‌های فرهنگی و قرآنی کشور کار خود را شروع کرده بود، از روز ۲۶ آبان‌ماه فعالیت خود را در بخش کارکنان دولت آغاز کرد. این دوره به عنوان آموزش عمومی ضمن خدمت برای تمامی کارکنان دولت بوده و به مدت یک ماه بر روی پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir ارائه می‌شود.

معرفی سرپرست جدید شبکه قرآن

«محمدحسین محمدزاده»، مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما روز 27 آبان ماه به جهت اجرای قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» با حضور در جمع کارکنان این شبکه خداحافظی کرد و «حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عرفاتی»، به سرپرستی این شبکه برگزیده شد. وی از اعضای شورای انديشه‌ورزی شبكه‌ قرآن و معارف سيما و مدیر طرح و برنامه شبکه بوده است.

پایان جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان

سرانجام سی و دومین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مشهد با معرفی نفرات برگزیده رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد. این جشنواره روز 25 آبان ماه و به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز و روز بیست‌وهفتم نیز به کار خود پایان داد. در این جشنواره و در بخش آوایی که اصلی‌ترین بخش جشنواره بود، ۳۲۰ شرکت‌کننده حضور داشتند. برگزیدگان بخش های هنری، ادبی و ... نیز در مراسم افتتاحیه این جشنواره تجلیل شدند.

معرفی برگزیدگان جشنواره قرآنی الحافظون

روز 28 آبان‌ماه اسامی برگزیدگان ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که هر سال به همت سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ برگزار می‌شود، اعلام شد. این افراد روز 29 آبان ماه در همایشی که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، تجلیل شدند. مرحله نهایی ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، از ۱۹ آبان‌ماه آغاز شد و پس از یک هفته رقابت جمعه ۲۵ آبان‌ماه به کار خود پایان داد. این مسابقات در رشته‌هایی همچون حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم ویژه گروه‌های سنی 7 سال، ۸ تا ۱۶ سال و ۱۷ سال به بالا در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شده است.

ویژه‌برنامه‌های قرآنی هفته وحدت

در این هفته همچنین مسئولان سازمان دارالقرآن الکریم از برگزاری محافل قرآنی به مناسبت هفته وحدت خبر دادند. سازمان دارالقرآن به مناسبت هفته وحدت از ۲۹ آبان‌ماه تا چهارم آذرماه اقدام به برپایی محافل انس با قرآن می‌کند. این محافل قرآنی با محوریت «قرآن؛ کتاب وحدت» در 11 استان سنی‌نشین کشور برگزار می‌شود. این محافل با حضور قاریان بین‌المللی، ممتاز استانی و نیز قاریان اهل تسنن در استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، بوشهر، فارس و کرمان برپا خواهد شد.

ویژه‌برنامه‌های قرآنی هفته بسیج

روز سه شنبه همچنین همایش «قرآن و بسیج» به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و ششمین سالگرد تأسیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با محوریت ارائه دستاوردهای این سازمان، تجلیل از برگزیدگان ششمین جشنواره تخصصی حفظ قرآن(الحافظون)، تقدیر از خادمان و فعالان قرآن بسیج تهران بزرگ، رونمایی از جدیدترین تولیدات سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در سالن رشادی حسینیه حضرت فاطمه‌الزهرا(س) برگزار شد.

پایان جشنواره قرآنی کارکنان نداجا

نهمین دوره جشنواره قرآنی ـ فرهنگی و ورزشی کارکنان وظیفه نداجا روز، ۲۹ آبان‌ماه و پس از چهار روز رقابت در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ کل، اجزاء ۲۵، ۲۰، ۱۵ ، ۱۰، ۵ و ۳ جزء و مفاهیم در دو سطح یک(زیر دیپلم) و دو(فوق دیپلم به بالا) در مرکز آموزش شهدای سیرجان به کار خود پایان داد.

برگزاری جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن

چهل‌وسومین جلسه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن روز 29 آبان ماه با حضور رئیس جدید سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد. در این جلسه، آیین‌نامه انضباطی مسابقات قرآن و نیز آیین‌نامه صدور مجوز برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این جلسه با انتخاب «محمدرضا پورمعین» به عنوان عضو حقیقی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن کشور، تعداد اعضای حقیقی این ستاد به چهار نفر رسید.

پایان ثبت‌نام بخش بانوان مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

روز چهارشنبه و پس از اتمام مرحله دوم و تعیین زمان و روز ثبت‌ نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)، آمار ثبت نام کنندگان این مسابقات اعلام شد. بر همین اساس در بخش بانوان این مسابقات که ثبت نام آن به پایان رسیده است، پنج هزار و ۳۲۲ نفر از بانوان حافظ قرآن و قاری موفق به ثبت نام شدند که بیشترین آمار شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کل با ۷۷۶ نفر، حفظ ۲۰ جزء با ۸۷۷ نفر، حفظ ۱۰ جزء با سه هزار و ۳۶ نفر، رشته قرائت با ۱۱۴ نفر و ترتیل قرآن نیز با ۵۱۹ نفر بوده است.

جشن تولد «زهرا»

جشن تولد زهرا خلیلی ثمرین، حافظ روشندل و نوجوان قرآن کریم و نفر چهارم مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات ۲۹ آبان‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، معتز آقایی، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، حامده نیکوفال، کارشناس مسابقات قرآن بانوان و نرگس شاه‌فضل، کارشناس مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه به همت خبرگزاری ایکنا در استودیوی مبین برگزار شد.

محفل قرآنی با حضور قاریان اهل تسنن در تهران

سلسله جشن‎های پیامبر مهربانی با محوریت محفل انس با قرآن چهارشنبه، ۳۰ آبان ماه در سالن هدی فرهنگسرای قرآن برپا شد. طی این مراسم معنوی که با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآنی شهر تهران، قاریان بین‎المللی و ممتاز و همچنین مدیران و معاونان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همراه بود، چند نفر از قاریان قرآن از جمله قاریان اهل تسنن به مناسبت هفته وحدت تلاوت داشتند.

انتهای پیام

captcha