کتاب؛ مونس انسانهای اندیشمند
کد خبر: 3766436
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

کتاب؛ مونس انسانهای اندیشمند

گروه فرهنگی - فرماندار ماکو گفت: کتاب، به‌عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال و تنها مونس انسان‌های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت‌های چشم‌گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز اهمیت خود را از دست نداده‌ است.

کتاب، مونس انسانهای اندیشمند است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شاهین علیزاده، فرماندار ماکو، شب گذشته، 1 آذرماه در دیداره دبیر انجمن کتابخانه‌ها و رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو، به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی بیان کرد: فعالیت نهاد کتابخانه‌های عمومی، باید رسانه‌ای شود تا شهروندان نیز از برنامه‌ها و اقدامات این نهاد مطلع شوند.
وی ظرفیت فضای مجازی را در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار تاثیر گذار دانست و اظهار کرد: کتاب، به عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال و تنها مونس انسان‌های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت‌های چشم‌گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه‌های گسترده‌تر، تازه‌تر و پایدارتری یافته است.

کتاب؛ میراثی ماندگار و عنصری رشدآفرین
به گزارش ایکنا، صابر عبداله‌پور، رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ماکو نیز در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد: کتاب میراثی ماندگار، پدیده‌ای باشکوه و باارزش و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است وتجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی آن جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتاب‌خوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل‌خوش کرد.
وی افزود: با تلاش مجموعه عوامل و حمایت‌های انجمن ، رضا شیرزاده، کتابدار کتابخانه ولیعصر به‌عنوان کتابدار نمونه استان در بخش کودک و خانم کبری احمدی کتابدار کتابخانه کاشانی ماکو به عنوان کتابدار نمونه استان در بخش بزرگسالان انتخاب شدند و در مراسمی که در تهران برگزار خواهد شد از این عزیزان تجلیل خواهد شد‌.
وی از آمادگی این نهاد برای همکاری با تمامی ادارات و سازمان‌ها خبر داد و افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی با تعامل سایر دستگاههای می‌تواند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهد.
انتهای پیام

captcha