جهان تشنه کمال اخلاق است/ ظهور منجی بشریت؛ کامل کننده‌ رسالت پیامبر
کد خبر: 3766898
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

جهان تشنه کمال اخلاق است/ ظهور منجی بشریت؛ کامل کننده‌ رسالت پیامبر

گروه معارف- یک کارشناس دینی گفت: مردم جهان امروز به دنبال ارزش‌های اخلاقی هستند و ظهور منجی بشریت کامل‌کننده رسالت پیامبر(ص) در حاکم شدن کرامت‌های انسانی در جامعه است.

جهان تشنه کمال اخلاق است/ ظهور منجی بشریت؛ کامل کننده‌ رسالت پیامبرزهرا علمی‌فرد‍، مدیرمؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: در قرآن کریم نیز به خلق عظیم پیامبر(ص) اشاره شده که فراتر از اخلاق‌هایی است که انسان‌های وارسته دارند.
وی با اشاره به اینکه پیامبر فرمودند که «إِنَّی بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» تصریح کرد: از این جهت پیامبر(ص) به اخلاق انسانی اهمیت بسیاری می‌دادند تا اخلاق انسانی را کامل کنند.
مدیرمؤسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان ادامه داد: از این نظر شیعه و سنی به طور جداگانه معنایی ندارد؛ چرا که وجود پیامبر(ص) جمع کردن همه ادیان بود تا ارزش‌های انسانی را رشد دهد.
وی با اشاره به اینکه کمال اخلاق مراحل مختلف دارد و از دانسته‌ها به باور و سپس به عمل می‌رسد، بیان کرد: نباید بی‌اخلاقی برخی که نام مسلمان یا شیعه و سنی را یدک می‌کشند به پای دین و اسلام نوشته شود.
علمی‌فرد تأکید کرد: وقتی خود را دیندار تلقی می‌کنیم باید رفتارهای خود را با آموزه‌های دین تطبیق دهیم تا افراد ساده‌لوح ضعف‌های انسانی را از چشم اسلام نبینند.
این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند، جامعه به سوی بی‌اخلاقی می‌رود؛ اما مردم در همه نقاط جهان که از بی‌عدالتی و بی‌اخلاقی اشباع شدند، به دنبال اخلاق و ارزش‌های انسانی هستند تا این کاستی‌ها را جبران کند.
علمی‌فرد افزود: در جهانی که وقتی به مظلومی ظلم می‌شود، فریاد همه بالا می‌رود، خود به خود جهان به سوی منجی بشریت حضرت مهدی(عج) می‌روند و ظهور ایشان در تکمیل رسالت‌های پیامبر(ص) در گسترش عدل و عدالت و کرامت‌های انسانی است.
انتهای پیام
captcha