حضور 105 عروسک آیینی به مهرواره «بووکه بارانه» در کردستان
کد خبر: 3768114
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

حضور 105 عروسک آیینی به مهرواره «بووکه بارانه» در کردستان

گروه فرهنگی- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از حضور ۱۰۵ عروسک آیینی به اولین مهرواره «بووکه بارانه» خبرداد .

حضور 105 عروسک آیینی به مهرواره «بووکه بارانه» در کردستان

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، آیین افتتاحیه اولین مهرواره «بووکه بارانه» که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: کانون خانه مهربانی همه ما بوده و این شعار همه اعضا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
وی علت نام گذاری این برنامه را تحت عنوان مهرواره «بووکه بارانه» اینگونه عنوان کرد: به جای استفاده از نام جشنواره از مهرواره استفاده شده زیرا فضایی غیر رقابتی میان گروه ها وجود دارد و انتخاب نام بوکه بارانه به دلیل وجود این آیین سنتی بین اقوام مختلف ایرانی بوده است‌.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان، افزود: تمام اقوام و فرهنگ‌های ایرانی برای طلب باران آیینی سنتی را با نام‌های مختلف برگزار می کنند که در استان کردستان این برنامه با عنوان «بووکه باران» برگزار می‌شود.
وی به اهداف این مهرواره اشاره و بیان کرد: آشنایی نسل جدید با آیین‌ها و نمایش‌های گذشته از مهم‌ترین اهداف این مهرواره بوده و امید است جرقه‌ای برای رسیدن به این مهم باشد.
شیخی بیان کرد : مهرواره بوکه بارانه در دو روز انجام می شود و نغمه‌سازهای آیینی، نمایش، رسومات محلی، شادپیمایی عروسک‌های غول پیکر و رونمایی از عروسک‌های آیینی از برنامه‌های این مهرواره هستند.
وی از ارسال ۱۰۵ عروسک آیینی به نمایشگاه این مهرواره خبر داد و یادآور شد: عروسک‌هایی آیینی این مهرواره به نمایشی تبدیل شده وامروزدر مراسم اختتامیه به نمایش عموم درآمد.
یادآور می‌شود؛ اولین مهرواره بوکه بارانه هفتم و هشتم آذر ماه با حضور استان های کردستان، قم، ایلام، لرستان، کرمانشاه، مرکزی و همدان در شهر سنندج برگزار خواهد شد .
انتهای پیام

captcha