حمایت از مؤسسات قرآنی مناطق محروم؛ حداقل پیامد تشکیل اتحادیه مدغم در کشور
کد خبر: 3768314
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
حمیداوی بیان کرد:

حمایت از مؤسسات قرآنی مناطق محروم؛ حداقل پیامد تشکیل اتحادیه مدغم در کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عضو اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی ـ فرهنگی قرآن و عترت کشور با اشاره به تشکیل مجمع اتحادیه مدغم قرآنی کشور گفت: حداقل پیامد تشکیل اتحادیه مدغم این است که در جریان تصمیمات قرآنی کشور قرار بگیریم و از این ظرفیت برای حمایت از مؤسسات مناطق محروم استفاده کنیم.

حمیداوی

به گزارش ایکنا از خوزستان، مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور پنج‌شنبه، 8 آذرماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران با حضور 234 نفر از نمایندگان اتحادیه‌های مدغم استانی برپا شد. در این مجمع عمومی  که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، حسین بهبودی، مدیر امور مؤسسات و استان‌های سازمان دارالقرآن و محمدحسین فریدونی، مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی همراه بود، کلیات پیش‌نویس اساسنامه اتحادیه مدغم کشوری تصویب و انتخابات انجام شد.

براساس این گزارش، محمود حمیداوی از مدیران مؤسسات قرآنی خوزستان با 96 رأی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور انتخاب شد.

محمود حمیداوی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا خوزستان، گفت: ما پیش از این دو اتحادیه داشتیم که یکی زیر نظر ارشاد و یکی زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی بود. تصمیم گرفته شد اتحادیه مدغمی از میان این دو شکل بگیرد، یکی دو سال گذشت ولی متأسفانه عده‌ای که احساس کردند در صورت ادغام دو اتحادیه، آن طور که می‌خواهند بهره‌ای نمی‌برند، ساز مخالف زدند.

وی با تصریح به بودجه‌های بالایی که برخی مؤسسات از این طریق به دست آورده‌ و محرومیت برخی دیگر از مؤسسات، اظهار کرد: اخیراً جلسه‌ای در مشهد برگزار شد که بانیان آن بیشتر از مشهد و تهران بودند که مسئولان کشور آن را غیرقانونی اعلام کردند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان خوزستان ادامه داد: جلسه‌ای که 8 آذرماه در قم شکل گرفت، جلسه‌ اتحادیه مدغم کشور است؛ بیش از 200 نفر از مدیران مؤسسات قرآنی کشور در این جلسه حضور داشتند که تعدادی زیر نظر ارشاد و تعدادی از تبلیغات اسلامی بودند. در این جلسه انتخابات برای تشکیل یک اتحادیه مدغم انجام شد، 62 نفر کاندید شدند که در نهایت 15 نفر به عنوان اعضای هیئت مدیره اتحادیه مدغم انتخاب شدند.

این فعال قرآنی ادامه داد: در این جلسه نامه‌ای نوشته شد که مبنی بر آن، فعالیت دو اتحادیه متوقف شود. دکتر مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیر آن هستند که فعالیت دو اتحادیه متوقف شود.

حمیداوی که در رأی‌گیری این اتحادیه با 96 رأی به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره انتخاب شد، گفت: حداقل پیامد تشکیل اتحادیه مدغم این است که در جریان تصمیمات قرآنی کشور قرار بگیریم و از این ظرفیت برای حمایت از مؤسسات مناطق محروم استفاده کنیم.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مدغم استان خوزستان در ارتباط با برنامه‌های اتحادیه استانی نیز بیان کرد: روند برنامه‌های اتحادیه استانی به وضعیت این اتحادیه در کشور وابسته است. در تلاش هستیم که بتوانیم از ظرفیت اوقاف برای حمایت از مؤسسات قرآنی بهره ببریم و از طرفی بنا به درخواست استانداری خوزستان پیگیری تدوین طرح‌های قرآنی برای استان هستیم.

انتهای پیام

captcha