دستاوردهای انقلاب را به‌صورت فراجناحی تبیین كنیم/ لزوم تجلیل از نقش‌آفرینان اهل تسنن
کد خبر: 3768886
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱

دستاوردهای انقلاب را به‌صورت فراجناحی تبیین كنیم/ لزوم تجلیل از نقش‌آفرینان اهل تسنن

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تأكید كرد كه باید دستاوردهای انقلاب را به‌صورت فراجناحی دیده و آن را تبیین كنیم زیرا نگاه جناحی، جز خیانت به مردم نتیجه‌ای ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس امروز، 11 آذرماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری و راهبردی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این استان با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب گفت: نمایشگاه دستاوردهای انقلاب نه فقط در یک مقطع کوتاه چند روزه بلکه باید در ایام متوالی و در نقاط مختلف استان و فراجناحی برگزار شود و دستاوردهای دولت‌های مختلف ارائه شود.
وی افزود:‌ اگر مسائل و دستاوردها را به صورت جناحی ببینیم جز خیانت به مردم نتیجه‌ای ندارد بلکه باید فعالیت‌ها و خدمات جمهوری اسلامی در قالب نمایشگاه به مردم ارائه و از آنها برای بازدید از این نمایشگاه‌ها دعوت شود.
رضایی هدف از برگزاری این جلسه را ارائه گزارش کارگروه‌های مختلف بیان کرد و گفت: بنا بود از ابتدای سال 97 که ورود به چهل سالگی انقلاب است برنامه‌ها به شکلی تنظیم شود که همه چیز با محوریت چهل سالگی انقلاب برگزار شود.
وی افزود: لازم است هم برنامه‌های فرهنگی، هم برنامه‌های اقتصادی به‌ویژه در فضای مجازی یک سری فعالیت‌ها را زمینه‌ساز برگزاری جشن‌های انقلاب پیش‌بینی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه الزاماتی که در این رابطه وجود دارد بحث گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی امسال بود که نباید به ایام خاصی محدود باشد، افزود: در سال‌های قبل 10 روز قبل از پیروزی انقلاب جشن‌های مربوطه برگزار می‌شد و اوج آن در روز 22 بهمن بود اما قرار شد امسال از ابتدای سال این جشن‌ها با هدف ایجاد امید به زندگی و امید به آینده و معرفی افتخاراتی که نظام به‌دست آورده برگزار شود.
رضایی بیان كرد: بنا بر تاکید مقام معظم رهبری استفاده از ابزار هنر و نمایش برای ماندگاری فعالیت‌هایی که نظام جمهوری اسلامی در ابعاد گوناگون انجام شده، چه دستاوردهای معنوی و چه دستاوردهای مادی و اقتصادی مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه هدف کلی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب بر ارائه کارنامه چهل ساله انقلاب در مباحث گوناگون و ارزش‌ها و عملکردهایی که دستگاه‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف داشتند، متمرکز شده است، گفت: به همین منظور وظایف مشخصی برای کارگروه‌ها تعریف و وظایف اختصاصی طی نامه‌ای ابلاغ شده و تدوین و ترسیم انقلاب اسلامی و کارنامه آن با بیان نقاط قوت و ضعف در کنار هم باید صورت گیرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به اینکه استفاده از فرصت‌هایی که تا دهه فجر به وجود می‌آید مانند فرصت‌های تبلیغی برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها می‌تواند مردم را به آینده انقلاب امیدوار کند، افزود: تولید پیام و محتوای مورد نیاز برای رسانه‌ها، خطبا، مبلغان، اساتید دانشگاه‌ها و غیره و برگزاری نشست‌های تخصصی با نخبگان با همین هدف در دستور کار دارد.
رضایی همچنین با بیان اینکه شاخص‌های مربوط به هنر نیز تعیین شده است، اظهار کرد: نخستین سرودی که در کشور برای چهل سالگی انقلاب ساخته شد کار صدا و سیمای مرکز فارس بود و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس اضافه کرد: حوزه‌ هنر نگاه زیبایی به دستاوردها و اصل ولایت فقیه و جایگاه انقلاب اسلامی در داخل کشور و خارج از مرزها دارد.
وی با بیان اینکه شناسایی و پاسخ به شبهاتی که پیرامون دستاوردهای انقلاب و یا ناکارآمدی دستگاه‌ها توسط رسانه‌های خارج از کشور مطرح می‌شود ضرورت دارد، گفت: باید پاسخ‌هایی که می‌دهیم مستدل، اقناعی و روشنگرانه باشد و در همین زمینه کمیته فضای مجازی کاری را شروع کرده که به مقایسه دستاوردهای کشورمان از زمان قبل از انقلاب و مباحث و افتخارات جمهوری اسلامی و نوع توجه انقلاب به مردم سالاری دینی و توجه به محرومیت‌زدایی و مسائل فرهنگی می‌پردازد.
رضایی با تأکید بر اینکه مهمترین بحثی که امروز باید تمام کارگروه‌ها به آن توجه داشته باشند توجه به فضای مجازی است، گفت: از فرصت‌هایی که در سایت‌های مختلف وجود دارد و مراجعه افراد گوناگون به آن زیاد و دسترسی به آن آسان است می‌توان استفاده کرد.
وی با بیان اینکه باید نسبت به بی‌عدالتی‌ها و اختلاس‌ها و برخی رفتار ناشایست در این زمینه در چهل سالگی انقلاب به گونه‌ای مواجه شویم که مردم نادان فرض نشوند از طرفی نباید به ناامیدی مردم دامن زد، گفت: تبیین درآمدهای زمان پهلوی و نگاه آن‌ها به مناطق محروم و پشتیبانی از جامعه می‌تواند گویای بسیاری از دستاوردهای انقلاب باشد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: می‌توان این اقدام را به نحو صحیح انجام داد زیرا هدفمان نه انکار برخی واقعیت‌های موجود و نه بزرگنمایی موضوعات است بلکه امیدوار کردن مردم به آینده و ایجاد نظم در جامعه است.
رضایی با بیان اینکه در بخش آئینی باید کارگروه‌ها برنامه‌های با محوریت چهل سالگی انقلاب تدوین کنند، گفت: همایش و جلسات و برنامه‌هایی که برخی از آن‌ها شروع شده و سپاه و بسیج از ابتدای امسال برنامه‌های خود را با محوریت چهل سالگی انقلاب آغاز کردند و یا شهرداری در دهه اول محرم با همین محوریت نمایشگاهی برپا کرد که بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.
وی کمیته فرهنگی و هنری را از دیگر کارگروه‌ها معرفی کرد و گفت: بخش عمده فعالیت این کارگروه نیز با محوریت چهل سالگی انقلاب از ابتدای امسال برگزار شده و و یا برگزاری نمایشگاه کتاب نیز با محوریت چهل سالگی انقلاب برگزار شده است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه توجه به فضای مجازی و رسانه وظیفه تمام کارگروه‌ها است، اظهار کرد: هرچند که یک کارگروه تخصصی در این زمینه شکل گرفته است اما بهره‌گیری از این مقوله اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه در جنوب استان فارس اهل تسنن زندگی می‌کنند که با نظام و انقلاب هماهنگ هستند و همدلی که بین اهل تشیع و تسنن وجود دارد بی نظیر است، اظهار کرد: باید نقش اهل سنت در پیروزی و تثبیت و تداوم انقلاب تبیین شود و از کسانی که به عنوان نقش‌آفرین در اهل تسنن بودند شناسایی و از آنها تجلیل شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه مسائل جوانان در کمیته جوانان و موارد مربوط به کارگروه دانش‌آموزی توسط آموزش و پرورش دنبال می‌شود، به تقارن دهه فجر امسال به ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: از این ظرفیت نیز باید نهایت استفاده شود و بخش دستاوردهای معنوی و کارهای معنوی در این ایام ارائه و تببین شود.
رضایی تاکید کرد:با توجه به استفتائاتی که صورت گرفته بنا نیست 10 روز دهه اول و 10 روز دهه دوم مردم درگیر عزاداری شوند اما باید باور جامعه ما این باشد که هر چه داریم بر اصل ولایت و دین اسلام مبتنی است و برنامه‌های ما باید در این زمینه صورت گیرد به شکلی برنامه‌ریزی نشود که مردم با تنگنا مواجه شوند.
وی افزود: نقالی و پرده‌خوانی موضوعی است که کمیته فرهنگی از همین امروز باید در سطح جامعه توسعه دهد و به این امر مهم در کنار مباحث علمی که در مراکز علمی و دانشگاهی برگزار می‌شود نیز توجه شود.
انتهای پيام

captcha