طرح تربیتی مشاوره مذهبی در ۱۰ مدرسه امین ماکو برگزار شد
کد خبر: 3769128
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

طرح تربیتی مشاوره مذهبی در ۱۰ مدرسه امین ماکو برگزار شد

گروه فرهنگی - مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: طرح تربیتی امین و مشاوره مذهبی در ۱۰ مدرسه امین در منطقه آزاد ماکو اجرا شد.

طرح تربیتی مشاوره مذهبی در 10 مدرسه امین ماکو برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، اکبر باباپور، مدیر آموزش و پرورش ماکو، صبح امروز، 12 آذر‌ماه، در بیست و چهارمین نشست شورای آموزش و پرورش، گفت: طرح تربیتی امین و مشاوره مذهبی به‌منظور تقویت اعتقادات دینی دانش‌آموزان در ۱۰ مدرسه منطقه آزاد ماکو اجرا شد.
وی افزود: ۳۲۸ بازمانده از تحصیل شامل ۱۸۴ دختر و ۱۴۴ پسر در مقطع ابتدایی در منطقه شناسایی شدند، متاسفانه بر اثر ناآگاهی، بی‌توجهی و فقر، برخی از خانواده‌ها به مبحث تحصیل فرزندان، افزون بر ۵۲۱ دانش‌آموز مقطع متوسطه، بازمانده از تحصیل در منطقه شناسایی شدند.
باباپور با اشاره به اینکه در این خصوص باید تصمیم‌گیری و فرهنگ‌سازی شود، بیان کرد: برای شناسایی و تشویق مردم برای همکاری جهت زیر پوشش قرار دادن تحصیل فرزندانشان به همراه معاون ابتدایی اداره آموزش و پرورش ماکو از این مناطق سرکشی کردیم.
فرهنگ نماز در مدارس نهادینه شود
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو، نیز در ادامه این جلسه، گفت: حضور روحانیان در مدارس، فرصت مناسبی است و دستگاه تعلیم و تربیت هرگز از وجود روحانیت بی‌نیاز نبوده و روحانیت کمک بسیار ارزنده‌ای به آموزش و‌ پرورش کرده است.
وی با بیان اینکه، باید فرهنگ نماز در مدارس منطقه نهادینه شود، گفت: اقامه نماز در مدارس، نجات‌دهنده دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش ایکنا، در این نشست مقرر شد، مدیریت آموزش و پرورش ماکو، شوط و پلدشت بحث mun (شبیه سازی) و مجلس شورای اسلامی را تا آخر بهمن اجرا کند.
همچنین مقرر شد، مسابقات رباتیک با حضور هر شهرستان در ۴ تیم (جنگجو، مین‌یاب، آتش‌نشان، خلاق) تا ۱۵ آذر برگزار می‌شود و از بین تیم‌ها، تیم منتخب منطقه در هر چهار گرایش انتخاب خواهد شد.
انتهای پیام

captcha