تجلیل از بانوی روشندل قرآن‌پژوه لرستانی
کد خبر: 3769238
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲

تجلیل از بانوی روشندل قرآن‌پژوه لرستانی

گروه فرهنگی ـ به‌مناسبت روز جهانی معلولان از شهناز اسکینی، روشندل لرستانی که در عرصه قرآنی در سطح استان، کشور و بین‌المللی خوش درخشیده و موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه شده است، تجلیل شد.

ش

به گزارش ایکنا از لرستان، امروز دوشنبه، دوازدهم آذرماه به‌مناسبت روز جهانی معلولان طی مراسمی که به‌همت سازمان بهزیستی لرستان در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، از مدال‌آوران رقابت‌های پاراآسیایی 2018 جاکارتا و نخبگان جامعه معلولان لرستان از جمله شهناز اسکینی، از قاریان روشندل لرستانی تجلیل شد.

شهناز اسکینی، یکی‌ از فعالان قرآنی استان لرستان است که علی‌الرغم معلولیتی که دارد، در عرصه قرآنی در سطح استان، کشور و جهان خوش درخشیده است. از این معلول به‌دلیل کسب رتبه برتر در جشنواره بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه، که در مشهد برگزار شد، تجلیل شد.
بنابراین گزارش، شهناز اسکینی این رتبه برتر بین‌المللی را به‌دلیل بیشترین فعالیت قرآنی در زمینه قرائت و کسب رتبه‌های برتر قرآنی در سطح کشور و استان کسب کرده است.
همچنین از دیگر افتخارات این بانوی روشندل برای جامعه معلولان و همچنین جامعه قرآنی استان می‌توان به کسب عنوان زن نمونه غرب کشور در سال 1387، کسب چندین رتبه اول کشور در رشته قرائت تحقیق و ترتیل، کسب چندین رتبه اول در قالب گروه تواشیح، معرفی به عنوان جوان برتر در جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) طی دو سال متوالی و ... اشاره کرد.
سیدموسی خادمی، استاندار لرستان در این همایش، گفت: امید می‌رود روز به روز شاهد حضور ورزشی، علمی، اقتصادی، کار و خلاقیت و عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی قشر معلولان باشیم و قطعاً نمایشگاهی که در حاشیه این مراسم برگزار شده نشان از توان و تلاش معلولان دارد و مصداق شعار می‌توانیم است لذا باید تلاش کنیم بیش از این افراد توانمندی را تربیت کنیم و از این استعدادها در توسعه استان بهره ببریم.

فاطمه‌زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان نیز در این مراسم، با تاکید بر این‌که باید کمیته‌هایی برای حمایت از حقوق این قشر در استان با حمایت استاندار لرستان تشکیل شود، گفت: امیدوارم روزی برسد که معلولان به‌عنوان شهروندانی درجه یک امکان دسترسی برابر به همه امکانات را داشته باشند.
وی با یادآوری این‌که پیوستن به کنوانسیون جهانی دفاع از حقوق معلولان را به فال نیک می‌گیریم؛ چرا که گامی مؤثر در حمایت از این قشر است، اظهار کرد: ١٢ آذر فرصت خوبی است که بدانیم چقدر در ایجاد موانع و یا رفع آن‌ها برای معلولان مؤثر بوده‌ایم.

انتهای پیام

captcha