علی‌رغم فشارهای جدی استکبار امنیت پایدار در کشور حاکم است
کد خبر: 3770013
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

علی‌رغم فشارهای جدی استکبار امنیت پایدار در کشور حاکم است

گروه اجتماعی- رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: علی‌رغم فشارهای جدی استکبار، امنیت پایداری در کشور حاکم شده و در خاورمیانه بی‌نظیر و زبانزد عام و خاص است.

علی‌رغم فشارهای جدی استکبار امنیت پایدار در کشور حاکم است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، محمد ابراهیم اعلمی آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه امروز، 14 آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد شرایطی هستیم که علی‌رغم فشارهای جدی استکبار امنیت پایداری در کشور حاکم شده و در خاورمیانه بی‌نظیر است.
وی به مقایسه وضعیت دانشجویان قبل و بعد از انقلاب پرداخت و اظهار کرد: امروز رسالت آموزش را به خوبی انجام داده‌‌ایم و توقع داریم دانشگاه به سمت دانشگاه اثرگذار حرکت کند بر این مبنا باید در مسیر پیدا کردن راه‌حل مناسب برای رفع معضلات دانشگاه باشیم.
اعلمی آل‌آقا تصریح کرد: در این راستا مسئولین بخش خصوصی و نهادهای دیگر که علاقه‌مند به توسعه هستند با دانشگاه تعامل داشته باشند.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: پژوهش‌محوری باید در رأس دانشگاه‌ها باشد و پژوهش‌های اثرگذار نیاز به حمایت دولت و مسئولین دارد اما هنوز این امر محقق نشده و هیچ تقاضایی به دانشگاه اعلام نشده است.
وی گفت: در شرایط کنونی کشور علی‌رغم حمایتی که نسبت به دانش‌بنیان شدن داریم اما در عمل برای تحقق آن هیج انفعالی از خود نشان نمی‌دهیم.
اعلمی آل‌آقا افزود: تنها 3 درصد بودجه کشور مربوط به دانشگاه‌های کشور است و این درحالی است که اگر قرار است درمان دردهای کشور اعم از اقتصادی، فنی، کشاورزی، اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد باید بر پایه دانش استوار باشد.
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در پایان با گرامیداشت 16 آذر این روز را یادآور استکبارستیزی دانشگاهیان و دانشجویان دانست و گفت: یادآوری این روز بیان کننده وجود این روحیه در فضای دانشگاه است.
انتهای پیام

captcha