ورزش، عامل نشاط و شادابی دانش‌آموزان در مدارس است
کد خبر: 3770154
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲

ورزش، عامل نشاط و شادابی دانش‌آموزان در مدارس است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در آئین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و ستارگان مسابقات ورزش دانش‌آموزی استان گفت: ورزش، عامل نشاط و شادابی دانش آموزان در مدارس است.

ورزش، عامل نشاط و شادابی دانش‌آموزان در مدارس است

به گزارش ایکنا از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان امروز، 15 آذرماه در در آئین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و ستارگان مسابقات ورزش دانش آموزی استان که در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: هرچند امکانات ورزش دانش‌آموزی استان از جمله سالن‌ها و فضاهای ورزشی محدود و سرانه ورزشی نسبت به کشور پایین است؛ اما باوجود نیروی انسانی توانمند در این حوزه، موفقیت های ارزشمندی در سطح کشور کسب شده است.
وی افزود: مایه خرسندی است که فرزندان کردستان بتوانند با وجود محدودیت امکانات با درخشش در ورزش دانش‌آموزی خود را در عرصه ملی نشان دهند و امیدوارم این روند بسیار مطلوب استمرار پیدا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، منابع، امکانات و تجهیزات مناسب، نیروی انسانی توانا و برنامه های با کیفیت را سه فاکتور موفقیت هر سازمان و سیستم عنوان کرد و گفت: خوشبختانه حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با وجود این سه مولفه توانسته است ورزش دانش آموزی استان را ارتقا دهد.
وی با اشاره به تاکیدات وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر توجه به برنامه های تربیتی و تقویت نشاط و شادابی در مدارس، عنوان کرد: دانش آموزان نباید در سطوح سنی پایین تر درگیر آزمون و کتاب های غیر درسی شوند و ضرورت دارد با استفاده از فاکتور ورزش و تمرین ورزشی، نشاط و شادابی را در مدارس تقویت شود.
قربانی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های معاونت محترم تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش به طور نسبی نسبت به سال های گذشته تجهیزات ورزشی در قالب کاروان ورزشی وارد مدارس استان شده و امیدوارم این برنامه ها در آینده نیز استمرار داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در پایان ضمن تبریک کسب رتبه هشتم کشوری ورزش دانش‌آموزی به کلیه دست‌اندرکاران ورزش دانش‌آموزی استان، اولیا و دانش‌آموزان ورزشکار، ابراز امیدواری کرد: با تلاش و جدیت این روند روبه رشد ادامه پیدا کند و شاهد ارتقای بیشتری ورزش دانش آموزی در سطح کشور باشیم .
انتهای پیام

captcha