شناسایی استعدادها؛ مهم‌ترین هدف هفته قرآنی
کد خبر: 3770563
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

شناسایی استعدادها؛ مهم‌ترین هدف هفته قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول دفتر قرآن و عترت استان سمنان، حضور جوانان و نوجوانان را در برنامه‌های مختلف قرآنی ضروری دانست و افزود: هفته قرآنی سبب شناسایی استعدادها و استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان در این عرصه می‌شود.

شناسایی استعدادها؛ مهمترین هدف هفته قرآنی

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت استان سمنان امروز 17 آذر در جمع خبرنگاران ‌از برگزاری هفته قرآن و عترت در استان سمنان در دی‌ماه سال جاری و در ١٦ رشته مختلف فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: ایجاد جریان فرهنگی و ارج نهادن به فرهنگ قرآن و نیز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی‌ از مهم‌ترین هدف‌های برگزاری هفته قرآنی در استان سمنان است.

نورمحمدی حضور جوانان و نوجوانان را در برنامه‌های مختلف قرآنی ضروری برشمرد و گفت: هفته قرآنی سبب شناسایی استعدادها و استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان در این عرصه می‌شود که در این راستا در قالب هفته قرآن و عترت برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی متنوع برنامه‌ریزی شده که به میزبانی شهرستان‌ها، انجمن‌ها و موسسات فرهنگی هنری برگزار می‌شود.
وی خانواده‌ها را رکن اصلی جامعه دانست و افزود: دعوت و حضور خانواده در برنامه‌های این هفته می‌تواند باعث گسترش سبک زندگی قرآنی شود.
نورمحمدی یادآور شد: ترویج و تبلیغ قرآن و عترت(ع) در حوزه‌های مختلف، معرفی دستاوردها و توانمندی‌های علوم قرآنی، ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های قرآن و عترت(ع)، ایجاد ارتباط با سایر حوزه‌های استانی فعال، تقویت و توسعه تعاملات و هم‌اندیشی بین اداره‌ها، مراکز و نهادهای مردمی و موسسات قرآنی از دیگر اهداف برگزاری هفته قرآنی در استان است.
به گفته وی، هفته قرآنی در دی‌ماه امسال در قالب برنامه‌های فرهنگی هنری در رشته‌هایی نظیر تئاتر خیابانی، شعر، داستان کوتاه، فضای مجازی، سرود، تواشیح و ابتهال، پوستر، خوشنویسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha