رتبه دوم نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3771987
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱

رتبه دوم نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس در صدر اخبار معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ کسب رتبه دوم نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز 21 آذرماه است.

به گزارش ایکنا، کسب رتبه دوم شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور تونس توسط محمدحسن موحدی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز چهارشنبه، 21 آذرماه است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 21 آذرماه و تا ساعت 15 تعداد 13 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که پنج خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
«انتخاب قرعه در مسابقات قرآن تونس عادلانه نیست/ از داور ترکیه ای نگرانم»، «تلاوت حسینی‌پور در سی‌اُمین کرسی تلاوت تسنیم»،‌ «فراخوان دوره انتخابی اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت»، «تلاوت حسن موحدی در مسابقات قرآن تونس» و «نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن تونس دوم شد»، عناوین اخبار قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده است.
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «انتخاب قرعه در مسابقات قرآن تونس عادلانه نیست/ از داور ترکیه ای نگرانم» کرده که مربوط به گفت‌و‌گو با محمدحسن موحدی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «محمدحسن موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره شرایطش در این مسابقات، گفت: تلاوت مورد توجهی در این دوره از مسابقات داشتم. حتی پس از اتمام قرائتم از من خواسته شد تا در جمع متسابقین و داوران، اجرای ابتهال هم داشته باشم که ابتهال نیز مورد توجه حاضران قرار گرفت.
وی در پاسخ به این سوال که سطح مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ عنوان کرد: حقیقتش این است که هر کدام از نمایندگان ایران که در این مسابقات شرکت می‌کنند. خوب می‌درخشند. من نیز با کمک خداوند متعال و استعانت از حضرت زهرا(س) تلاوت خوبی داشتم، اما واقعا در مورد تصمیم هیئت داوران نمی‌توانم نظری داشته باشم.
وی از تصمیم هیئت داوران ابراز نگرانی کرد و گفت: تلاوت‌هایی که تاکنون از متسابقین شنیده‌ام به واقع از انسجام لازم برخوردار نبودند؛ نه فقط در صوت و لحن حتی در تجوید نیز اشکالات زیادی داشتند. در مقوله مقامات نیز هیچ کس به طور کامل نتوانست مقامات را اجرا کند اما به لطف خداوند من همه مقام‌ها را از قرار تا جواب‌الجواب به طور کامل خواندم اما حقیقتا از نظر داور ترکیه که مسبوق به سابقه است، نگرانم».
فارس
آغازگر اخبار امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس همانند روزهای گذشته و طبق روال معمول این صفحه، خبر تلاوت ترتیل صفحه 530 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «چرا خداوند انسان را به نگرش در خلقت شتر دعوت کرده است؟»، «اعلام فراخوان دوره انتخابی جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت»، «سری جدید «پرسمان» روی آنتن شبکه قرآن می‌رود»، «ایده‌ای برای دفاع از فقه و نظام و نه تضعیف آن»، ««CFT» یک برنامه غربی، عربی و عبری است/ به زخم مردم نمک نپاشید» و «مردم باید تصمیم بگیرند که بایستند» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب این اخبار نیز قرآنی هستند.
این صفحه از خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری قرآنی با عنوان «اعلام فراخوان دوره انتخابی جهت اعزام به مسابقات بین‌المللی قرآن کویت» را منتشر کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «دوره انتخابی نماینده جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی کشور کویت به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم برگزار خواهد شد. به همین منظور از حافظان ممتاز کل قرآن پسر زیر ۱۲ سال جهت حضور در دوره مذکور دعوت به عمل می‌آید.
واجدین شرایط باید نسبت به ثبت‌نام اولیه در این دوره، حداکثر تا تاریخ ۲۷ آذرماه، از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ از طریق شماره تلفن‌های: ۰۲۱۶۴۸۷۲۶۲۷ ـ ۰۹۰۳۳۵۲۱۳۵۷ (مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه) تماس حاصل کنند.
شرایط عمومی و اختصاصی برای این مسابقات، حداکثر سن ۱۲ سال، حافظ کل با تسلط و دارا بودن ترتیل مقبول است. یادآور می‌شود، دوره انتخابی، اوایل دی‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد».
مهر
تعداد چهار خبر با عناوین «اولین دوره از جایزه جهانی دوسالانه کتاب نهج‌البلاغه برگزار می‌شود»، «اعلام فراخوان دوره انتخابی جهت اعزام به مسابقات قرآن کویت»، «فهرست نگاری۲۷۰ مرکز نهج‌البلاغه در سراسر جهان/ ارسال ۲۰۰ اثر تاکنون» و «نماینده ایران رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس شد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده که دو خبر از این اخبار قرآنی بوده و دو خبر دیگر نیز در حوزه نهج‌البلاغه قرار دارد.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز طی امروز خبری با عنوان «نماینده ایران رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن تونس شد» را منتشر کرده که مربوط به شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشور تونس بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «محمد حسن موحدی، نماینده جمهوری اسلامی ایران، اعزامی به مسابقات بین‌المللی قرآن تونس حائز رتبه دوم شد.
بر همین اساس، شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور تونس، ۱۹ آذرماه به پایان رسید که محمدحسن موحدی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.
این قاری برجسته در این دوره از مسابقات بین‌المللی در رشته قرائت تحقیق شرکت کرده و رتبه دوم این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد.
شانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ و قرائت از ۱۸ آذرماه آغاز و مراسم اختتامیه آن فردا پنجشبه، ۲۱ آذرماه برگزار خواهد شد».
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر با عناوین «جذب دانشجویان به قرآن افزایش یافته است»، «حضرت عبدالعظیم (ع)؛ محدث راستین شیعه» و «حرکت سازمان تبلیغات برمدار مردم سالاری دینی باشد» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که یک خبر از این اخبار قرآنی بوده و دو خبر دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی قرار دارند.
در بخش‌های از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه که عنوان «جذب دانشجویان به قرآن افزایش یافته است» داشته و در رابطه با سخنرانی رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محفل قرآنی سبزوار منعکس شده، آمده است: «مهدی بحرالعلوم سه‌شنبه شب در محفل انس با قرآن در سبزوار افزود: بر اساس آمارهای ثبت شده، جذب دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی به قرآن از 17 هزار نفر در چهار سال گذشته به بیش از 60 هزار نفر در سال جاری رسیده است.
وی با اشاره به سه برنامه محوری مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت اظهار داشت: در پی جذب حداکثری مخاطبان هستیم به طوری که استادان، کارمندان و دانشجویان از فعالیت‌های قرآنی بی خبر نمانند و انگیزه شرکت آن‌ها در این فعالیت‌ها افزایش یابد.
او گفت: از حدود 700 هزار دانشجو، استاد و کارمند دانشگاه‌های علوم پزشکی 60 هزار نفر آنها که حدود 10درصد را شامل می‌شوند جذب فعالیت‌های قرآنی شده‌اند.
بحرالعلوم افزود: موضوع دیگر ارتقای فعالیت های قرآنی از نظر محتوا و کیفیت است تا آثار ارایه شده حافظان، قاریان و هنرهای قرآنی در سطح ممتاز ارایه شود».
ایسنا
«سهم مهدویت در نظام آموزشی حوزه افزایش یابد»، «گردهمایی سراسری مدیران سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد» و «مراسم معارفه دانشجویان جدیدالورود بین‌الملل دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان را تشکیل می‌دهند که هیچکدام از این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد پنج خبر با عناوین «بهترین اشعار ویژه ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)»، «حدیث امام باقر(ع) درباره حکمت»، «شباهت‌های حضرت سیدالکریم به سید الشهدا (ع)/ عبدالعظیم حسنی چه پیامی را از امام رضا (ع) نقل کرد؟»، «زندگی نامه شهید جعفر صادق حاجی زاده» و «عرض ارادت خادمان بقاع متبرکه شهرری به مقام بلند حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
ایبنا
تنها خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده خبری با عنوان «تجلیل از پژوهشگران رضوی در کتابخانه و موزه ملی ملک» است که این خبر نیز در حوزه قرآن کریم جای ندارد.
میزان
«مومن برون‌گرا برتر از مومن درون‌گرا»، «دولت مسئله کاغذ را حل کند/وزارت ارشاد نسبت به مساله کتاب و کاغذ مسئولیت دارد» و «در فرهنگ غرب مقدسات جایی ندارد»، عناوین سه خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های معارفی دیگر منتشر شده‌اند.
آنا
صفحه معارف اسلامی خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد چهار خبر با عناوین «آیه‌های ۴۶ تا ۵۰ سوره آل‌‌عمران را با هم بشنویم/ معجزات عیسی(ع)»، «زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)»، «پاسخ آیت‌الله سبحانی به شبهه وهابیت درباره لعن و سب» و «هشدار آیت‌الله مکارم به کاهش سرانه مطالعه» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار قرآنی بوده و سه خبر دیگر نیز در حوزه‌های مختلف معارفی قرار دارند.
انتهای پیام

captcha