«قرآن و عترت حنان دلوار»؛ موسسه برتر هفته
کد خبر: 3775117
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
موسسه برتر ایکنا/78

«قرآن و عترت حنان دلوار»؛ موسسه برتر هفته

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مؤسسه قرآن و عترت حنان دلوار از سال ۸۸ در استان بوشهر افتتاح شده و تا به حال شش دوره تخصصی طرح تربیت مربی حفظ را برگزار کرده است و به طور میانگین ۱۱۲ مربی در این دوره‌‌ها تربیت شده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ این خبرگزاری در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 
در همین راستا و از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 77 مؤسسه فعال در سطح کشور و استان‌های مختلف شده‌ایم، که در همین زمینه بنا داریم این هفته به معرفی مؤسسه قرآن و عترت حنان شهرستان دلوار از استان بوشهر بپردازیم.

موسسه قرآن و عترت حنان شهرستان دلوار استان بوشهر سال ۸۸ تأسیس شده و تاکنون در زمینه آموزش قرآن، تواشیح و کارگاه‌های روانشناسی و طرح‌های گسترده نظیر طرح عفاف و حجاب و طرح تربیت مربی حفظ قرآن، فعالیت‌هایی انجام داده است.

این موسسه از سال ۸۸ تاکنون شش دوره تخصصی طرح تربیت مربی حفظ را برگزار کرده است و به طور میانگین ۱۱۲ مربی در این دوره‌‌ها تربیت شده‌اند که در موسسه و کانون‌ها مشغول به کار شدند.

این مؤسسه همیشه به دنبال بالا بردن کیفیت فعالیت‌های قرآنی و برطرف کردن نیازهای قرآنی شهرستان دلوار بوده‌ که تا به حال با استقبال خوبی مواجه شده است.هرساله مسابقه تفسیر سوره‌های قرآن در این مرکز برگزار می‌شود. چهارمین دوره تفسیر ازجمله تفسیر سوره واقعه با حضور ۲۴۵ شرکت‌کننده و پنجمین دوره با محوریت تفسیر سوره احزاب برگزار شد.

این موسسه در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن که از سوی معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، بیشترین آمار شرکت‌کننده را داشته است.

همچنین خیری یک زمین به متراژ ۳۰۰ مترمربع برای ساخت یک موسسه قرآنی در شهر دلوار اهدا کرده است. سند این زمین به نام موسسه حنان زده شد تا دخل و تصرفی در آن رخ ندهد. تا به حال به کمک مردم و خیرین و اعضای موسسه ۲۵۰ میلیون هزینه شده است. این ساختمان دو طبقه است و ۳۴۰ مترمربع زیربنا دارد که سال آینده شاهد افتتاح آن در شهرستان تنگستان و شهر دلوار هستیم.

انتهای پیام

 

captcha