بازتاب درگذشت آیت‌الله شاهرودی در رسانه‌های جهان
کد خبر: 3775400
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

بازتاب درگذشت آیت‌الله شاهرودی در رسانه‌های جهان

گروه بین‌الملل ـ درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص نظام به‌عنوان یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی جهان داشته است.

بازتاب گسترده رحلت آیت‌الله شاهرودی در رسانه‌های خارجی
به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه دوشنبه(سوم دی‌ماه) پس از تحمل یک دوره سخت بیماری دعوت حق را لبیک گفت.
 
از آن‌جا که مرحوم شاهرودی نخستین رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بود،  پایگاه خبری «الفرات نیوز» کشور عراق ضمن انتشار خبر فوت ایشان، گزارشی جامع از زندگینامه و مجاهدت‌های علمی و سیاسی این عالم  برجسته منتشر کرده است.
 
این رسانه عراقی همچنین، پیام تسلیت سید عمار الحکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق را منتشر کرد. در این پیام آمده؛ «با نهایت تاسف، خبر درگذشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی را دریافت کردیم. جامعه اسلامی شخصیت بزرگی که در تمام دوره‌های زندگی‌اش برای گسترش دین اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکرد را از دست داد. این مصیبت دردناک را به امت اسلامی، ملت ایران، آیت‌الله خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب، دولت ایران و خانواده مرحوم تسلیت می‌گوییم واز خداوند می‌خواهیم که ایشان را مورد رحمت قرار دهد و با انبیاء و صدیقین و شهداء محشور گرداند و به خانواده ایشان صبر عطاء کند».

خبرگزاری براثا، خبرگزاری نون، العراق نت و السومریه نیوز از دیگر رسانه‌های عراقی بودند که خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را پوشش دادند.

رسانه‌های لبنانی العهد، المیادین، المنار، النشرة و خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) نیز از دیگر رسانه‌های عرب‌زبان بودند که با پوشش خبر فوت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، مسئولیت‌های مهم ایشان در دوران انقلاب اسلامی ایران را یادآور شدند.

العربی الجدید، الیوم السابع، یورونیوز، فرانس 24، بی بی سی عربی، شبکه خبری ارم نیوز، دارالحیاة و ....از دیگر رسانه‌های خارجی بودند که خبر فوت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را منتشر کردند.
 
تحصیل در حوزه علمیه نجف، ریاست مجلس اعلای اسلامی عراق، تألیفات گرانبهای دینی و فقهی، 10 سال ریاست بر قوه قضاییه، عضویت در مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو و نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری از مسئولیت‌های مهم مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی بود که مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است.
 
پیام تسلیت مجلس اعلای شیعیان لبنان

شیخ عبدالامیر قبلان، رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز ضمن پیام تسلیتی در این زمینه گفت: «حوزه‌های علمیه و مراکز علمی دینی با رحلت آیت‌الله سید هاشمی شاهرودی، شخصیت، مرجع و عالم بزرگی که تمام دوره‌های زندگی‌اش را وقف اسلام کرد از دست داد».

 
بازتاب گسترده رحلت آیت‌الله شاهرودی در رسانه‌های خارجی
شیخ عبدالامیر قبلان این مصیبت بزرگ را به آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، امت اسلام، جامعه لبنان، مراجع دینی و علمای حوزه‌های علمیه تسلیت گفت.

 حزب دعوت اسلامی عراق
 
حزب دعوت اسلامی عراق نیز با صدور اطلاعیه‌ای، از آن مرحوم به عنوان آیت‌الله العظمی و فقید مجاهد یاد کرد که حیاتش را وفق جهاد، علم و ایفای مسئولیت‌های مختلف از جمله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد.

این حزب پرنفوذ عراقی، درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را به مراجع و طلاب حوزه‌های علمیه در سراسر جهان، ملت‌های ایران و عراق و همه دوستداران و مقلدان آن مرحوم تسلیت گفت.
 
انتهای پیام
captcha