برنامه «قصه‌گویی انقلاب» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3775855
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

برنامه «قصه‌گویی انقلاب» در یزد اجرا می‌شود

گروه سیاسی - مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: برنامه «قصه‌گویی انقلاب به زبان کودک» از سوی بخشداری‌ها و دهیاری‌ها در شهرستان‌های استان اجرا می‌شود.

اجرای 50 برنامه با رویکر «بانوان و جوانان» در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، فخرالسادات خامسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد 4 دی ماه در نشست جمعیت بانوان فرهیخته فعال در عرصه فرهنگ دینی استان اظهار کرد: 50 برنامه از سوی این دفتر با رویکر زنان و جوانان در ایام الله دهه فجر پیش‌بینی شده است.
وی، تشکیل جلسات برای برنامه ریزی دهه فجر را با حضور همه گروه ها اعم از دانشگاهیان، حوزویان، اصناف، حقوقی، ورزشی و ...خواستار شد و افزود: برنامه قصه گویی انقلاب به زبان کودک هم از سوی بخشداری ها و دهیاری ها در شهرستان ها پیگیری می شود.
سیما راغبیان، رئیس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان یزد نیز در این نشست گفت: کمتر از 40 روز تا آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باقی است و قشر زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور نیازمند برنامه های پرمحتوا با رویکرد انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای انقلاب است.
وی تصریح کرد: بهره مندی از ابزار هنر جذاب برای نسلی که نه انقلاب و نه هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده، به عنوان رسانه ای جذاب در بیان اهداف و دستاوردهای انقلاب از اهمیت خاصی برخوردار است.
رئیس جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان یزد، اهم برنامه های پیشنهادی این جمعیت به مناسبت ایام الله دهه فجر را پرده‌خوانی وقایع تاریخی انقلاب، برگزاری دوره های آموزشی برای راویان انقلاب، برگزاری برنامه نقش ها و شخصیت‌ها در انقلاب و جایگاه ویژه زنان در پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استفاده از فکر و ایده های خلاقانه در سطح مدارس در رابطه با چهل سالگی انقلاب و تهیه محتوا مقایسه ایی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب و فراخوان مقاله به مناسبت چهل سالگی انقلاب با 15محور در رابطه انقلاب برشمرد.
فاطمه دانش یزدی، مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری یزد در این نشست با اعلام برنامه های شاخص کمیته زنان ستاد دهه فجر استان یزد از برگزاری نشست تخصصی معنویت در زندگی انسان با رویکرد خودشناسی و هیجانات زندگی و نیز شاد زیستن با حضور همه فعالان اجتماعی در دی ماه امسال خبر داد.
فرح طالعی، کارشناس امور بانوان تبلیغات اسلامی استان یزد نیز بیان کرد: جمعیت زنان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی استان یزد با هدف مشارکت فعال بانوان فرهیخته و تأثیرگذار شکل گرفته است و مأموریت اصلی آن تولید فکر است.
وی، ارائه پیشنهادات و طرح‌های قابل اجرا به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با توجه به همزمانی آن با ایام فاطمیه را خواستار شد و این ایام را فرصتی مغتنم در ارائه پیام معنوی دانست.
یادآور می شود در این نشست، آزاده نیکپور مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد، مرضیه نقیب القراء مشاور امور بانوان حوزه علمیه خواهران استان یزد، مریم عاقلی مشاور بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فاطمه زارع امور بانوان دفتر آستان قدس رضوی در یزد، خاتم الحسینی مدیر مدرسه علمیه خواهران زینب کبری(س) یزد و مریم عبدالحسین زاده در خصوص ترویج فرهنگ دینی در نسل جوان و اهمیت دادن به محتوای برنامه های ایام الله دهه فجر امور زنان استان تأکید کردند.

انتهای پیام

captcha