«افق» رادیو و تغییر مجری
کد خبر: 3776867
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸

«افق» رادیو و تغییر مجری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برنامه رادیویی «افق» طی این سال‌ها در پرداختن به موضوعات مختلف روند رو به رشدی داشته است. برنامه‌ای که می‌توان آن را از معدود برنامه‌های چالشی رادیو قرآن دانست.

علت تغییر مجری برنامه چالشی رادیو قرآن

پس از حدود پنج سال پخش مداوم، یعنی مهرماه 92، برنامه زنده «افق» در بین مخاطبان و مدیران دستگاه‌های قرآنی، جایگاهی پیدا کرده، اما این روزها دچار تغییر شده است. تغییری که فقط در تغییر مجری برنامه یعنی رفتن محمدرضا پورمعین و جایگزین شدن یکی از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما خلاصه شده است.
داشتن اطلاعات در حوزه‌های مختلف، مسلط بودن به اجرا، بیان سؤالات به صورت مختصر و بدون حاشیه، داشتن جایگاهی شناخته شده در بین جامعه قرآنی و... از ویژگی‌های اجرای پورمیعن در برنامه افق بوده است؛ موضوعاتی که مجری جدید این برنامه طی این چند هفته نتوانسته است به آن سطح برسد.
در کنار ویژگی‌هایی که مجری سابق برنامه افق داشت، باید به یک نقد نیز اشاره کرد. عده‌ای بر این باورند که پورمعین در افق کمتر برخی مدیران را نقد می‌کند و اگر هم مدیران دستگاه‌هایی را که با آنان طی این سال‌ها همکاری داشت، رودرروی خود می‌نشاند بیشتر زمان برنامه به سمت و سوی گزارش عملکرد کشیده می‌شد و کمترین زمان به نقد. امیدواریم با توجه به رسالت این برنامه، مجری جدید این نقص را برطرف کند.
با تمام این اوصاف، حالا دیگر به جای این چهره قرآنی باتجربه و پیشکسوت، هادی ربیعی بر روی صندلی برنامه افق نشسته است. هرچند تغییرات در هر برنامه‌ای جزء اختیارات گروه تهیه آن برنامه است و می‌تواند در راستای کیفیت‌ بیشتر یا تعریف اهداف جدید و ... باشد.
این تغییر تا حدی ناگهانی، بهانه‌ای برای گفت‌وگوی کوتاه خبرنگار ایکنا با مجری سابق برنامه افق شد تا به برخی از گمانه‌زنی‌ها در این زمینه پایان داده شود و مشخص شود که آیا تغییر مجری این برنامه پرمخاطب (در بین برنامه‌های رادیو قرآن) براساس خواسته مدیران این شبکه رادیویی بوده است یا مسائلی دیگری وجود داشته است.
محمدرضا پورمعین که نزدیک به سه سال‌ونیم اجرای این برنامه را برعهده داشت، در مورد کنار رفتن یا کنار گذاشته شدن از این برنامه به خبرنگار ایکنا، گفت: مدیر رادیو قرآن این گونه تشخیص دادند و قرار شد از این پس اجرای برنامه‌ دیگری را برعهده بگیرم.
وی با اشاره به اینکه برنامه پیشنهادشده با عنوان «قرآن و مردم» به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود، افزود: امیدوارم نیروهای دیگر بتوانند جای ما را پر کنند و من نیز در سنگر و برنامه جدید خدمتگزار قرآن و مردم باشم.
این فعال قرآنی کشورمان در پاسخ به سؤالی در مورد عملکرد برنامه افق طی سال‌هایی که اجرای آن را برعهده داشته و میزان دستیابی به اهداف آن، گفت: به اعتقاد من این برنامه تنها برنامه چالشی رادیو قرآن محسوب می‌شود، زیرا حقیقت‌یاب است. برنامه افق به بیش از 80 درصد اهداف خود دست یافت و لازم است که رادیو قرآن در راستای دغدغه‌ها و گزارش‌های مردمی تلاش بیشتری کند.
پورمعین در پایان بیان کرد: برای دوستانی که این مسئولیت را برعهده گرفته‌اند، آرزوی موفقیت دارم. از حمایت‌ها و زحمات مدیر رادیو قرآن، تهیه‌کننده و مدیر سابق به ویژه آقای محمدحسین محمدزاده که در راه‌اندازی برنامه افق تلاش زیادی انجام دادند، قدردانی می‌کنم.

یادآوری می‌شود برنامه رادیویی افق کاری از گروه اطلاع‌رسانی و فضای مجازی رادیو قرآن است که روز شنبه هر هفته به تهیه‌کنندگی فاطمه رحمانی و اجرای هادی ربیعی پخش می‌شود.

انتهای پیام 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۰:۲۸
0
0
سپاس از توجه به ضرورت تغيير مجري محترم برنامه
اميد است مجري جديد هواي قرآن و برنامه ها و اهداف قرآني جامعه را داشته باشد تا ارگان ها مسئولين و مديران محترم قرآني را
captcha